Förvaring av torrfoder?

Förvarar både i tunna och säck, sen har jag två kärl som jag tar in i huset, ca 2-3liter i taget. Blandar ju färskfoder med torrfoder så olika hur snabbt det går åt.

Foderpåsen går att stänga. Förvarar en veckoranson i en snygg plåtburk i köket, resten i påsen som står i hundens skåp.

Kattfodret står i garderoben men har varit för lat för att sätta på klämmas på sistone, så nu luktar mina mjukisbyxor och ridkläder kattmat :D
Hundmatspåsen står på köksgolvet med en klämma på. Har tänkt köpa sånadär stapelbara lådor, men har inte blivit av.. Som tur är skulle Alice aldrig få för sig att ta något hon inte får. Och katten har hållit sig från att bryta sig in i påsen också. (Hon ääälskar hundmat!)
Akta dig, för det är lätt att få mjölbaggar i fodersäckar som står öppna ;)

har foder i plast tunna med tättslutande lock. undviker att köpa för stora säckar då maten såklart är som godast då den är så ny som möjligt ;). har det inte kvar i påsen.
kattmaten har jag i plåt burkar, både dessa och hund fodertunnan var sånt man fick på köpet då man köpte foder :p.

undviker att ha saker i öppen säck sedan jag råkade ut för att en råtta som suttit och gottat sig i en fodersäck i stallet sprang upp för min arm då jag tog foder...
har inga råttor inne men all mat ska nu vara ordentligt instängt ;).

Jag har en plastlåda med lock, som denna fast större:
0031315_smartstore-classic-plastback-med-lock.jpeg

Häller över fodret i lådan när jag öppnar säcken. Lådan är så stor att det ryms flera stora säckar om jag storhandlar..

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
471
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 504
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 906
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat