förvaring av schabrak

P

prallan

Jag vill ha idéer på hur jag ska förvara alla schabrak. Sadelkammare är inte gigantisk, funderar på en såndär plastkista som man förvarar utemöbelsdynor i. Men, det känns inte optimalt, så, Hjälp mig!:D
:bow::bow:

Sv: förvaring av schabrak

Nån form av kista eller låda kan vara bra, men kanske inte om det inte finns tillräcklilgt med plats.
I vårt gammla stall hade vi schabrak och vojlockar på sadelhängaren, under sadeln och det schabraket som användes just då :idea: Annars kan du ta nån form av täckeshängare och hänga upp dom på

Förr hade jag schabraken på en lös täckeshängare.En sån där med tre pinnar i metall som är sammanlänkade med kedja.

Nu förvarar jag schabraken i plastlådor jag köpt på stormarknaden som passar perfekt i storlek.Det går i ca 10-12 st och inga möss kommer åt dem.

Aha, man kan ju ha fler lådor kanske, staplade på varann:idea: Just hålla mössen utanför, och damm
Jag har inte sett några som jag tycker passar i storlek på schabrak:crazy:

Haha!
Nej just detta med storleken var svårt........jag har letat i många år....och har alltid en måttstock (;))med mig i handväskan.....

Så när jag hittade rätt storlek slog jag till och köpte två lådor.....sen ångrade jag att jag inte tog fler för de var så bra.Jag har tyvärr inte sett just den storleken sen.

Jag köpte BYX galgar på IKEA,dvs man öppnar galgen nertill och klämmer fast schabraken.Och hängt dom på en klädstång.Bara till att stå och bläddra.Supersnyggt och praktiskt!

såg en smart galge en gång. var som ett långsmalt liggande U med en galgkrog i mitten. pinnaran på U et var lika långa som rygglängden på schabraken. där var det bara att trä på schabraket och hänga upp på en stång i taket. väldigt praktiskt men dammigt blir det ju om dom inte används.

Det var ju smart!Och hänger man upp dem i en garderob eller på väggen får de kanske vara ifred för möss.

Jag har en sån där dynlåda i plast som du nämde. Tycker dom är super bra. Sen har jag 2 enkla och en dubbel garderob med saker också :angel: I vårat stall har vi inte mer än sadlar å träns i sadelkammaren. Våra skåp odyl har vi samlade i en del utav stallet. Men dom dära dynlådorna tycker jag är toppen! Lycka till!

Jag har inte plats för detta annars superbra förslag

Tror inte detta heller skulle få plats, har så lågt i tak
Men vore kul att se denna konstruktion

Jag vill ha idéer på hur jag ska förvara alla schabrak. Sadelkammare är inte gigantisk, funderar på en såndär plastkista som man förvarar utemöbelsdynor i. Men, det känns inte optimalt, så, Hjälp mig!:D
:bow::bow:

Vi har en sån efter att 3 möss tagit sig in i en tjockplast påse (i en kartong) med 8 schabrak i......4 var hela :crazy::crazy:
Dom är jätte praktiska och släpper definitivt inte in objudna gäster :angel:

Har endast plats i en bokhylla, och har därför gjort som så att jag rullat ihop dem och satt ett tjockt gummiband runt dem. Fungerar utmärkt och tar mindre plats än att lägga dem platt i hyllan.

10544120.jpg.

Det har funkat bra att ha vojlockar både i plastlåda och trälåda. Vi har även vojlockar hängandes på en ställning liknande sådan man hänger tvätt på :)

Nu tillslut har jag hittat något, inte helt perfekt men nära på:banana:
Plastförvaringsbox från IK*A 130L, med lock. De längre schabraken blir kanterna lite vikna, men majoriteten får lagom plats:)
Fast jag borde ha köpt 2....:smirk:

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
622
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 088
Senast: Lavinia
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 330
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar