Förvara utrustning hemma

grodan21

Trådstartare
Jag är för första gången på länge hästlös. Vilket gör att jag måste tömma stallet på prylar. Då planen är att köpa häst om inte allt för lång tid, så vill jag spara majoriteten av prylarna. Men hur är bäst att förvara läderprodukter? Täcken och dylikt tänkte jag tvätta och förvara i plastbackar i icke uppvärmt utrymme.

Så hur ska jag förvara alla prylar för att det inte ska förstöras?

Jag är för första gången på länge hästlös. Vilket gör att jag måste tömma stallet på prylar. Då planen är att köpa häst om inte allt för lång tid, så vill jag spara majoriteten av prylarna. Men hur är bäst att förvara läderprodukter? Täcken och dylikt tänkte jag tvätta och förvara i plastbackar i icke uppvärmt utrymme.

Så hur ska jag förvara alla prylar för att det inte ska förstöras?
Läder som du är lite mindre rädd om.går att förvara i plastbackar i kyla, jag har provat men skulle inte testa mer dyrare grejer. Dyrare läder och alla flaskor inomhus.

Äger inte något dyrare läder, men är rädd om de träns jag har.
Jag förvarar "extraläder" utomhus i plastbackar och har gjort i många år, inga problem. Hänger det helt fritt i kontakt med luft kan det bli vitt mögel på, som ofta går att tvätta bort. Jag skulle absolut våga, som sagt med undantaget träns som kostar över 1000kr. Tvätta och smörj upp ordentligt innan bara!

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 405
Senast: Lingon
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 315
Senast: lirco11
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 219
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka