Förvara sticking när ute på språng

sthu

Trådstartare
Jag behöver tips på hur jag kan förvara min sticking när jag är ute på språng.
I vanliga fall har jag en speciell väska, men det blir lite mycket att ha både bebis, skötväska och pysselväska med sig.

Så nu tänkte jag att jag vill ha någon smart lösning till sticket, som går ner i skötväskan. Som håller ordning på allt utan att det blir en massa trassel.

Skötväskan är stor och rymlig. Stickningen är liten och behändig.

Tips?
Har själv en idé om att påse med dragsko skulle funka, vad tror ni?
 
Jag behöver tips på hur jag kan förvara min sticking när jag är ute på språng.
I vanliga fall har jag en speciell väska, men det blir lite mycket att ha både bebis, skötväska och pysselväska med sig.

Så nu tänkte jag att jag vill ha någon smart lösning till sticket, som går ner i skötväskan. Som håller ordning på allt utan att det blir en massa trassel.

Skötväskan är stor och rymlig. Stickningen är liten och behändig.

Tips?
Har själv en idé om att påse med dragsko skulle funka, vad tror ni?
Har min i miniikeakasse, men den är i strumpstorlek. Så inte jätteliten.

Rullas lätt ihop och läggs i en väska och har stor öppning och är lätthanterlig när man tagit upp den.
https://www.ikea.com/se/sv/p/storstomma-vaeska-flerfaergad-40484835/ fanns/finns i blått med som är tunnare.
Kustfyr är kanske mindre.
 
Senast ändrad:
Det är vad jag har tänkt att fixa. I typ två år nu, men ännu inte blivit av...
Ser fram emot att du återrapporterar med en utvärdering. :)
Jag hittade faktiskt en påse jag sytt till grönsaker och tryckte ner stickningen i den. Har bara provat några minuter men än så länge verkar det funka bra! Förutom att påsen är i nät, stickorna fastnar när man lägger ner dem i påsen. Men jag skall vidareutveckla!
 
Vad är det för kasse?

Just nu stickar jag till bebis så några stora projekt är det inte
1717568410766.png

Tycker det är nice struktur på den att den inte är så lealös som tyg och att den är plastig så går att torka av o känns fräschare mot golv. Och gillar att den har botten så jag kan ställa den på golvet, och stor öppning så att jag bara lyfter ur stickningen och låter garnet ligga kvar i den och löpa därifrån. Och ganska stor så mönstret får plats i. Men väldigt hopvikbar så jag kan peta ned den i en handväska. Och liten och billig så jag har en till till min andra stickning :sneaky:, tveksamt om ett tröjprojekt skulle få plats när man kommit långt dock. Men jag har aldrig vågat mig på ett tröjprojekt.

Har haft den så tex när jag åkt buss långt, bara plocka ur handväskan o ställa på golvet och sticka och sedan ned med stickningen, rulla ihop, lägga i handväskan/fjällräven och hoppa ut och äta lunch eller ngt. (eller helt ärligt, jag hade två... o bytte stickning ibland när jag tröttnade på en, lång resa...)
 
Senast ändrad:
Jag hittade faktiskt en påse jag sytt till grönsaker och tryckte ner stickningen i den. Har bara provat några minuter men än så länge verkar det funka bra! Förutom att påsen är i nät, stickorna fastnar när man lägger ner dem i påsen. Men jag skall vidareutveckla!
Jag ska främst knöla ner den i överfylld ryggsäck, samt packa upp och ner x antal gånger. Så jag behöver verkligen funktionen att tyg ska täcka strumpstickornas 10 olika spetsar utan att de går igenom. Och ett tätt, men lätt tyg.

Ska dessutom hålla mina bollnystan fångna så de inte rullar bort under tågsätena. Eventuellt en extra liten påse som är bara exakt för ett nystan. Där man kan dra åt snöret och sedan t.ex. hänga på armstöd eller sätta foten på det, medan nystan kan snurra fritt i påsen då man drar ut tråd.

Har tunn plastpåse nu, den fyller inte sin roll. :laugh:
 
Jag ska främst knöla ner den i överfylld ryggsäck, samt packa upp och ner x antal gånger. Så jag behöver verkligen funktionen att tyg ska täcka strumpstickornas 10 olika spetsar utan att de går igenom. Och ett tätt, men lätt tyg.

Ska dessutom hålla mina bollnystan fångna så de inte rullar bort under tågsätena. Eventuellt en extra liten påse som är bara exakt för ett nystan. Där man kan dra åt snöret och sedan t.ex. hänga på armstöd eller sätta foten på det, medan nystan kan snurra fritt i påsen då man drar ut tråd.

Har tunn plastpåse nu, den fyller inte sin roll. :laugh:
Jag tror påse med dragsko kan funka fint :up:
 
Aha då är jag med!
Det funkar nog inte för mig, behöver något som liksom håller stickningen inne, så den inte halkar runt i väskan när man drar fram annat.
Men den var fin!
Den håller den inne eftersom man liksom viker ihop den i toppen, förvandlar den till en avlång korv. Så jag har inte reflekterat över problem om man gräver runt :) men gissar att det beror lite på hur stor handväska man har och om den riskerar hamna uppochned, vilket ev inte vore bra.
 
Den håller den inne eftersom man liksom viker ihop den i toppen, förvandlar den till en avlång korv. Så jag har inte reflekterat över problem om man gräver runt :) men gissar att det beror lite på hur stor handväska man har och om den riskerar hamna uppochned, vilket ev inte vore bra.
Och stickor kan inte sticka igenom den :) den biten tänkte jag inte ens på.
 
Den håller den inne eftersom man liksom viker ihop den i toppen, förvandlar den till en avlång korv. Så jag har inte reflekterat över problem om man gräver runt :) men gissar att det beror lite på hur stor handväska man har och om den riskerar hamna uppochned, vilket ev inte vore bra.
Upp och ner risk finns alltid i mina väskor :angel: speciellt skötväskan, för där härjar även maken runt emellanåt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp