Förvara färdigblandad ersättning

feel

Trådstartare
Vi är ofta på språng och börjar vara less på att ha tusen burkar, flaskor osv med mig. Kan man blanda ersättning färdigt i flaskan och förvara den i en värmehållare? Eller blir ersättningen dålig?

Tänker du att du ska hålla den varm hela tiden, menar du?
Det hade jag inte gjort.
Blanda den klart och förvara nedkylt, ge den kall eller värm när den ska användas.
Eller ta med dig av de färdigblandade förpackningar som finns att köpa.

Vi är ofta på språng och börjar vara less på att ha tusen burkar, flaskor osv med mig. Kan man blanda ersättning färdigt i flaskan och förvara den i en värmehållare? Eller blir ersättningen dålig?

Ersättningen blir dålig. Värmd ersättning ska konsumeras inom en timme.

Vi använde mycket tetror när vi var på språng. Dyrt men praktiskt. Förvarade tetran i bröstfickan eller i bh:n för att ersättningen inte skulle bli för kall.

Jag skulle köpa färdigblandat.
Gillar att nyttja den lyx som finns för de flesta av oss i västvärlden (dvs vi som kan betala. Alla här kan ju inte det heller).

Jag håller med om tetror. Från 6 mån gick vi dock över på mjölkfritt och det finns inte på tetra. Då hade vi termos och pulverdoserare. Tycker inte det är så krångligt. Man kan ju köpa en liten termos (det kom jag själv på ungefär samtidigt som vi slutade med ersättning :angel:).

Tetra eller så tog jag med pulver och hade vatten i flaskan. Hade ibland kallt färdigblandad. Min son har alltid druckit rumstemp.

Har varmt vatten i rätt mängd i liten termos och färdigdoserat pulver i flaskan. Bara att hälla i vattnet.
Ska han äta 'snart men inte än' blandar jag färdigt en flaska som står varm i värmeväska.

Alt tetror då.
Numer funkar ersättning rumstempererad (han är nio månader), tidigare vägrade han äta om det var såpass kallt..

Jag, som har flaskmatat alla mina fyra barn med urpumpad bröstmjölk, har levt många månader med flaskor i kylväska och olika varianter av portabel flaskvärmare (en som inte är beroende av ström - googla! - och en som kopplades till cig-uttaget på bilen), när jag varit ute och åkt.
Så, det finns lösningar om barnet inte vill äta kall mat.

Finns nappflaskor som fungerar som termos. Då behövs bara en flaska och en burk med välling när man åker bort.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 860
Senast: Enya
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka