Forum för tornerspel?

R

Riddare_Alex

Varför finns det inget forum för tornerspel här på Bukefalos?

Sv: Forum för tornerspel?

Jag skulle tro att det största anledningen är att det inte är någon tävlingsgren och dessutom är det ganska få som är intresserade av det i kontrast till exempelvis hoppning, trav, western... Men det här forumet finns ju och här snackas det ganska ofta om tornerspel! :)

Förr (lååångt tillbaka) fanns det inte något NH forum. Vi bad om ett och fick veta att bara vi var nog många som skulle skriva på det så skulle det väll kunna ordnas. Så blir det bara nog många trådar så kan det väll tänkas att Gunnar (ad.) kan tänka sig att göra ett forum för T.spel. Där skulle iallfall jag hålla till. :D

Trevliga jag... alltid så välkommnande... *skäms* Välkommen till Buke Alex! :D

Senast ändrad:

Det skulle vara kul att se hur många riddare det verkligen florerar här på Buke, jag tycker man mest hör ifrån Nordicare, med några undantag...

Hur går man exakt till väga om man vill starta ett tornerspelsforum? (tornerspel är ju den termen som de flesta känner till när det gäller riddarträning)

Man borde väll kunna kolla upp ung. hur många trådar som skapats om det här på andra grenar grenar. Och sedan kolla upp hur många som skulle skriva på det forumet och sdan flirta lite med gunnar. Och hoppas.

Hur får man tag på Gunnar? Är han chefen?

Gunnar är vår allsmäktiga skapare.

Han får man tag i genom att söka på gunnar och skicka ett pm. Men smartast är nog om vi fixar ihop ett gäng intreesserade som backar upp önskan om ett t.spelsforum.

Skulle det inte i så falla vara smart att man har ett forum för krigskonst till häst. Då vänder man sig till lite fler än bara T.spels ryttare.

Instämmer! Men glöm inte sporter som barbackabrottning och vattenballong & sköld... :banana:

By the way, är det verkligen politiskt korrekt att på en svensk hästsida ha ett forum som heter "Stridskonst"...?

Tror tyvärr att vi är "dömda" att hålla till här på andra grenar. Speciellt eftersom han rätt nyligen rensade och plockade ihop forum för att dra ner mängden...

Krigskonst till häst - låter som ett intressant forum *säger scorpan och fingrar på sin ryttarbåge*

Salve!
Nu kan jag inte hålla mig längre utan kliver in i denna medeltidsfest i cybervärlden.
Har precis klarat min första säsong som riddare och har genomlidit en liten kris när jag åter skulle bli seriös lärare och småbarnsmamma och inte få leva rövare, jag menar riddare, längre.
Men fy en sån härlig sommar det blev!
Nästa år satsar jag också på SM och det känns ju som evigheter till dess! Fast trevligt ifall man redan nu kan lära känna folk som dyker upp där då.
Och det är ju tur att det är långt till augusti, för jag har en massa att träna på...

Hej Hallå Korphjärta och välkommen hit!

Mia är jag, medlem sedan 2004 i Nordic Knightd (stockholm) men var med och startade upp Celeres Nordica (uppsala) 1989 och var medlem där fram till 2004.

Jätte kul och se fler av oss riddare här på bukefalos!!

/Mia, Eldens Härskare (nordens väktare på årets SM)

Hej!
Hur gick det på sm? Har du varit med flera ggr? Var du uppe på årsmötet också? Blir det gotland nästa år? Jag nojjar lite för att ta med hästen på färjan, men antar att jag kommer att vänja mig vid tanken... måste det iallafall.

i år gick det åt helskotta eftersom jag red en reservhäst som var jättegrön och inte fixade publiken. Min ordinarie häst står hemma med en gaffelbandsskada.
Jag har ridit flera SM - vet inte hur många men har iaf varit i final 3 gånger och tagit 2 lagsilver. Har ju ridit spel i snart 14 år.
Var inte på SRSmötet men det verkar iaf som om SM går på Gotland nästa år... Det brukar vara lungt att ta hästar med på färja - gotlänningarna gör det ju varje sommar flera vänder ;)

Vi hade ett par killar uppe i år, jag rider med Skånska Björnen förresten. Men nästa år får vi kanske ihop till ett helt lag. Men som sagt, man behöver träna... Där är ju grenar vi inte har annars, men vi ska försöka få in dem i nästa års riddarspel.
Att rida med tunnhjälm, sköld och lans har jag inte testat än. Man mot man ska jag börja träna i vinter. Måste bli bättre på låga ringar också.
Rider du också kallblod? Ser så ut på din avatar-bild. Jag har en cool tinker. Han är inte så snabb men jobbar på bra och är orädd för allt. Gillar inte när nån blåser eld , men han står ut med det ändå. Men jag går ändå i arabdrömmar...
Hur många uppvisningar har Nordic Knight per år? Far ni runt mkt i landet?
/Korphjärta (-Sandra)

jo jag luskade ut att du tillhörde skånska björn. Träffade Oddvar på SM i r - blev imponerad av hans utrustning!

Jo jag rider en nordsvensk travare som gått två säsonger nu. Tyvärr är hon skadad så jag vet inte om jag är hästlös nästa säsong. Förr red jag en varmblodstravare som var helt suverän på tornerspel. I år på SM red jag en vit connemara/halvblodskorsning.

Nordic har väl ca 10-15 föreställningar per år och vi far land o rike runt =)

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
511
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 146
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar