Förtvivlat!

J

Jennifer80

Jag vet inte vad jag ska längre ponnyn hostar nu ca 3-4 veckor, haft ut veterinär för två veckor sedan, som trodde atr han har en förkylning. Men min andra visar ingen symptom så, däremod har han hostat kanske en två gånger.
Men i alla fall vill det inte gå över hos shettyn. Jag har sanerat stallet, de står på torv, se till att fönstren är öppna utan att det drar och nu blöter till och med allt hö.
Också det höet de får ute. Men så snart den där anstränger sig, hostar han. Det rinner lite ur näsan och ibland kommer det lite vit slem också men sällan. Sedan rinner hans ögon så det blir kletigt.

Jag vet inte längre vad jag ska göra:cry:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förtvivlat!

så va min häst för två år sedan. han snorade även och ibland va det även gult snor som kom.

vet. tog prover och kom fram till att han hade lite förskylning samt svagt astma och fick då en penicillinkur på detta samt att vi fick sluta med hö och börja ge ensilage (vi försökte blöta höt, det hjälpte lite men inte helt)

Sv: Förtvivlat!

hmm, tja det bästa vore ju att kolla upp vad det nu verkligen är. Jag ska ringa på måndag och fråga om de inte kan ta in ponnyn till kliniken och kolla riktigt upp honom.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 333
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka