Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som en jättebra lösning! håller helt med dig om att hästarna måste få lära sig vad som är acceptabelt och inte.
*kl*
Ett problem har dykt upp: har hittat en sällskapshäst till min ensamma treåring. Det är en gammal dam på 22 år som oxå står helt själv och inte får värst vidare skötsel. Hon är barfota och inte riden på ett år (tidigare bara sporadiskt riden)
problemet är att frakta henne till mig. Enligt ägaren är hon helt hysterisk på transporten (vilket innebär att det är en stor risk att låna någons släp å riskera att hon sparkar sönder den)
Så nu funderar vi på att skritta henne hem till mig. Det är en ridväg på ca 7-8km. Barfota. 22 år. Oriden.
Vad tror nì? stressa upp henne totalt i ett hästsläp å riskera att hon sparkar sönder det/skadar sig eller skritta henne nästan en mil å riskera att hon blir halt?
Vad tror nì? stressa upp henne totalt i ett hästsläp å riskera att hon sparkar sönder det/skadar sig eller skritta henne nästan en mil å riskera att hon blir halt?
Hennes storebror ja, han har gått upp i vikt!! Nu är han inte alls lika knotig och kantig längre, tänk vad lite bete kan göra!
är det alltså inte lika viktigt med skor på bak? *funderar vidare* Red honom med bara framdojjor innan vilan och även lite helt barfota och märkte egentligen ingen skillnad. Men jag litar ju på hovslagaren! sen får man väl känna efter lite extra om han verkar ömma.