fortsätta med hippo trim???

karolinakempe

Trådstartare
nu har mitt klantiga fullblod gjort det igen. skrapat upp ett litet sår på bakbenet som blev lymfangit på mindre en ett dygn. men men.
fick hippotrim i 5 dagar och skritt turer. det gick inte ner.
satte in ny kur med dubbeldos en morgon och en kväll, nu efter 3 dagar är han helt bra.
ska jag ändå fortsätta med hippotrimet eller sluta,då han ändå gått nu i 8 dagar.har 3 dagar kvar.
ska ringa vet i morgon men tänkte ändå fråga.

Sv: fortsätta med hippo trim???

Fortsätt kuren ut.
Om det nu är Hipportrimmet som hjälpt, lymfangiter brukar gå över a) utan behandling eller b) med NSAID. Men såret kanske var infekterat och fult.

Sv: fortsätta med hippo trim???

Jag brukar alltid skura rent benet om det blir lymfangit- ta bort skorpan. Annars låter jag den sitta kvar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 398
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 573
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka