Fortsatt förtroende för Disciplinnämnden

Sv: Fortsatt förtroende för Disciplinnämnden

Dopad häst vinner tävling. Brott mot djurskyddslagen. Okej enligt RINs regler.

Häst behandlas (dokumentation finnes) och tävlas inom karenstiden. Brott mot djurskyddslagen. Okej enligt RIN.

Vill vi ha en ridsport där dopade/behandlade hästar får tävla och placera sig trots att detta strider mot gällande svensk lag? Ska ridsportförbundets regler stå över lagen? Hur tror vi allmänheten ser på detta?

Det är mycket möjligt att Sara Henrietta INTE dopade Garcia. Men hon var dopad vid seger ritten. Är det okej att hästen är dopad bara ryttaren inte vet om det?

Det är ju bara avstängningen som upphävs. Hon får inte tillbaka placeringen eller prispengarna!
PL

Klart hon ska bli friad! Det ska vara säkert att ha häst uppstallad på tävling utan att de får i sig ottilåtna preparat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Förra vintern kunde GT avslöja mångmiljonrullningen i Ridsport-EM. De arrangerande kommunala bolagen Got Event och Göteborg & Co har...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 485
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår vet jag inte vad som hände. Jag var så anti och arg och irriterad och kände mest för att gå runt och retas och ha sönder saker...
Svar
0
· Visningar
385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka