Fortsätt försöka

Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet
 

Jag håller med @sorbifolia om att du behöver hjälp med din ätstörning. Helt krasst så måste du ju också acceptera att du börjar bli äldre och det kommer att komma många kroppsliga förändringar med åldern. Det kommer att komma rynkor, gråa hår, fettet på kroppen kommer att omfördela sig, osv osv osv. Det betyder dock inte att man blir fulare, bara annorlunda!
Ja och jag har redan panik för det 😭 Jag vill inte bli gammal utan att ens ha fått leva 😭
 
Pojkvännen hämtade ett paket till mig när han var och handlade så nu har jag massor av strykapåvinyl i rosa, vitt, svart och holosilver som jag har väntat på länge och jag var och köpte tröjor på fruit of the looms outlet förra eller förrförra veckan och nu när jag äntligen har allt så orkar jag inte ens bry mig 😞
 
Det finns så många värre saker än att bli äldre/gammal :) !
Jag vet och det skrämmer mig ännu mer och för varje dag blir jag bara mer och mer rädd för fler och fler saker för jag vet hur jävla mycket värre det kan bli än vad jag redan har det 😭 jag vill inte vara med alls längre! Jag är inte gjord för att leva 😭
 
Jag vet och det skrämmer mig ännu mer och för varje dag blir jag bara mer och mer rädd för fler och fler saker för jag vet hur jävla mycket värre det kan bli än vad jag redan har det 😭 jag vill inte vara med alls längre! Jag är inte gjord för att leva 😭
Men hur kan det bli mycket värre? För ska man gå enligt den här tråden så kan det inte bli mycket värre.

Och man kan alltid starta om ett nytt liv, det är aldrig försent. Måste bara börja nånstans med någon del av livet. Som tex maten, självbilden och självkänslan. Börjar du acceptera kroppen och utseendet och den förändringen så blir det en grej mindre att ägna energi åt. Sök hjälp för det iallafall, fokusera på en del i taget. Det blir lätt övermäktigt om man ska tänka på allt som är tokigt.
 
Men hur kan det bli mycket värre? För ska man gå enligt den här tråden så kan det inte bli mycket värre.

Och man kan alltid starta om ett nytt liv, det är aldrig försent. Måste bara börja nånstans med någon del av livet. Som tex maten, självbilden och självkänslan. Börjar du acceptera kroppen och utseendet och den förändringen så blir det en grej mindre att ägna energi åt. Sök hjälp för det iallafall, fokusera på en del i taget. Det blir lätt övermäktigt om man ska tänka på allt som är tokigt.
Det kan bli så extremt mycket värre. Jag kanske blir påkörd av en bil och förlamad, pojkvännen kanske blir allvarligt sjuk, djuren kan dö osv i all evighet

Jag vet inte vad för mer hjälp jag kan söka för jag får ju ingen hjälp och jag orkar inte mer 😭
 
Det kan bli så extremt mycket värre. Jag kanske blir påkörd av en bil och förlamad, pojkvännen kanske blir allvarligt sjuk, djuren kan dö osv i all evighet

Jag vet inte vad för mer hjälp jag kan söka för jag får ju ingen hjälp och jag orkar inte mer 😭
Klart allt kan ju hända men trots att inget av det hänt så är du ju på botten ändå. Du kan ju just nu inte ta till dig av det du har i livet oavsett. Jag kan inte riktigt se att det kan bli så mycket värre psykiskt då du trots allt skriver att du inte vill vara med alls längre.

Jag vet inte vad du sökt eller när du sökte men be någon hjälpa dig att kräva en förändring, uppenbarligen så fungerar ju varken mediciner eller den övriga hjälpen du får just nu. Du kanske inte kan göra så mycket åt tröttheten men du kan göra någonting åt måendet. Mår du bättre sen så blir kanske inte tröttheten så förlamande och hopplös alls som den känns nu. Mår man bra så står man mycket lättare ut med fysiska problem.

Du är gjord för att leva, du måste bara bryta det här mörka läget.
 
Senast ändrad:
Klart allt kan ju hända men trots att inget av det hänt så är du ju på botten ändå. Du kan ju just nu inte ta till dig av det du har i livet oavsett. Jag kan inte riktigt se att det kan bli så mycket värre psykiskt då du trots allt skriver att du inte vill vara med alls längre.

Jag vet inte vad du sökt eller när du sökte men be någon hjälpa dig att kräva en förändring, uppenbarligen så fungerar ju varken mediciner eller den övriga hjälpen du får just nu. Du kanske inte kan göra så mycket åt tröttheten men du kan göra någonting åt måendet. Mår du bättre sen så blir kanske inte tröttheten så förlamande och hopplös alls som den känns nu. Mår man bra så står man mycket lättare ut med fysiska problem.

Du är gjord för att leva, du måste bara bryta det här mörka läget.
Men jag kan ju inte jobba med eller göra något åt depressionen så länge jag är såhär trött för det är ju pga tröttheten jag är så deprimerad! Den enda medicinen som måste ändras just nu är den för pulsen, men det vägrar de att göra så jag är helt låst på den fronten också 😭

Jag är inte gjord för att leva 😭 Jag har aldrig velat leva. Jag har velat dö ända sedan jag lärde mig vad döden var för något. Jag har haft perioder där jag inte aktivt velat dö, men jag har fortfarande inte velat leva. Nu vill jag dö, men det går inte för jag vågar inte för jag dör ändå inte 😭
Skickar en kram @Lyan och hejjar på dig att du kan få någon hjälp så du inte behöver känna såhär för alltid. :heart
Tack 💖 men det kommer alltid att vara såhär. Det har varit såhär i hela mitt liv och det kommer inte att förändras så länge inget mirakel sker 😭
 
Fixat mer med fotona. Jag och mamma, jag och mormor, jag och pappa och jag och Xíexie
IMG_8482.jpeg
 
Men jag kan ju inte jobba med eller göra något åt depressionen så länge jag är såhär trött för det är ju pga tröttheten jag är så deprimerad! Den enda medicinen som måste ändras just nu är den för pulsen, men det vägrar de att göra så jag är helt låst på den fronten också 😭
Men du var väl deprimerad innan tröttheten? Eller eller har tröttheten funnits där hela livet?
 
Ja, det har jag varit, men att det har blivit så mycket värre sista tiden beror på tröttheten
Det är fullt förståeligt att det blivit, men det är lite det jag menar att depressionen inte i sej självt hänger ihop med tröttheten, det är inte pga den du mår dåligt, däremot så gör den ju inte saken lättare dock. Du behöver nog hjälp att reda ut vad som är vad och vad det är du känner och framförallt varför du känner som du känner.

Separera saker och ting för det blir en återvändsgränd om du ser ett kanske kroniskt problem som ett hinder från att må bra.
 
Har du kunnat prata med någon om detta någon gång? Alltså prata helt öppet med någon som lyssnar och vill förstå, och som kan hjälpa dig bena ut varför du känner såhär?
Jag pratade mycket med min förra psykiatriker. Det var typ som kbt light, men det hjälpte bara till en viss gräns där det planade ut ett tag och sedan började gå bakåt. Hon var jättenoga med att välja ut en samtalskontakt till mig innan hon gick i pension, men bara ett par månader efter det så blev den nya samtalskontakten sjukskriven i mer än ett halvår och när hon kom tillbaka så kunde jag inte prata med henne för så fort jag sa något negativt så verkade hon ta jätteilla vid sig. Jag minns inte när eller hur det gick till för att avsluta med henne och börja med hon jag har nu, men har för mig att jag gick utan samtalskontakt något/några år. Innan jag började hos min förra psykiatriker så gick jag hos något ungdomsteam, men hon jag träffade där sa bara att om jag bara gjorde det eller detta så skulle allt lösa sig och när det inte gjorde det så sa hon att bara jag förlät en person för en grej som hänt så skulle det lösa sig, men jag hade redan förlåtit den personen för längesedan. Vet inte vad hennes nästa förslag skulle varit för sedan slutade jag där. Förutom det så har jag inte pratat med någon
Det är fullt förståeligt att det blivit, men det är lite det jag menar att depressionen inte i sej självt hänger ihop med tröttheten, det är inte pga den du mår dåligt, däremot så gör den ju inte saken lättare dock. Du behöver nog hjälp att reda ut vad som är vad och vad det är du känner och framförallt varför du känner som du känner.

Separera saker och ting för det blir en återvändsgränd om du ser ett kanske kroniskt problem som ett hinder från att må bra.
Allt är redan återvändsgränder för oavsett var jag vänder mig så viftas jag bort med att allt är normalt trots att jag mår som jag gör och trots att blodproverna många gånger visar en massa fel. Sist jag var på vårdcentralen så tog hon inte ens pulsen stående trots att jag sa att det var då den blev för hög så den visade ju rätt normalt när hon tog den. Hon sa att hon skulle skicka en remiss ändå efter tjat men det är jag rätt säker på att hon aldrig gjorde för det finns ingenting om det på 1177 och där finns inte ens någon vettig besöksanteckning
 
Jag pratade mycket med min förra psykiatriker. Det var typ som kbt light, men det hjälpte bara till en viss gräns där det planade ut ett tag och sedan började gå bakåt. Hon var jättenoga med att välja ut en samtalskontakt till mig innan hon gick i pension, men bara ett par månader efter det så blev den nya samtalskontakten sjukskriven i mer än ett halvår och när hon kom tillbaka så kunde jag inte prata med henne för så fort jag sa något negativt så verkade hon ta jätteilla vid sig. Jag minns inte när eller hur det gick till för att avsluta med henne och börja med hon jag har nu, men har för mig att jag gick utan samtalskontakt något/några år. Innan jag började hos min förra psykiatriker så gick jag hos något ungdomsteam, men hon jag träffade där sa bara att om jag bara gjorde det eller detta så skulle allt lösa sig och när det inte gjorde det så sa hon att bara jag förlät en person för en grej som hänt så skulle det lösa sig, men jag hade redan förlåtit den personen för längesedan. Vet inte vad hennes nästa förslag skulle varit för sedan slutade jag där. Förutom det så har jag inte pratat med någon

Allt är redan återvändsgränder för oavsett var jag vänder mig så viftas jag bort med att allt är normalt trots att jag mår som jag gör och trots att blodproverna många gånger visar en massa fel. Sist jag var på vårdcentralen så tog hon inte ens pulsen stående trots att jag sa att det var då den blev för hög så den visade ju rätt normalt när hon tog den. Hon sa att hon skulle skicka en remiss ändå efter tjat men det är jag rätt säker på att hon aldrig gjorde för det finns ingenting om det på 1177 och där finns inte ens någon vettig besöksanteckning
Låter ändå som att det var ett tagsen med samtalskontakt, det har hänt mycket dom senaste åren i psykiatrin. Fungerar det inte med en samtalskontakt så be om en annan.

Om den somatiska vården missköter det så, har du anmält det? Byt vårdcentral?

Du skriver att "överallt dit du vänder dig" men har du vänt dig till så många ställen då?
 
Om man säger så då, är du beredd att ta emot hjälpen om den erbjuds även om tröttheten är kvar och kanske till och med är kronisk? Jag har inte koll på anledningen till den men om den är kronisk, vill du ens ha hjälpen då? Det är trots allt steg ett. Och finns den viljan, då finns det faktiskt hopp även för dig. Då är det värt att tjata på psykiatrin och reda ut vad för hjälp som just du behöver både vad gäller mediciner och vad för typ av samtal/behandling som behövs.

Och psykiatrin kan också hjälpa till att tjata på den somatiska vården, min läkare tjatar på min vårdcentral som borde göra uppföljningar av mina otroligt låga värden på d vitamin och kalcium.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Wille
·
  • Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 015
Senast: Cina B
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
592
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp