Förtjänar man inte lite bättre..

Humelibumlan

Trådstartare
Sånt här gör mig lite ledsen :(
Hitta denna annonsen på en "försäljningssida" och blev lite ledsen över att den välkända hästen i fråga inte "förjänar bättre"..:cry:

Trevlig svart hingst

Typ: Varmblod - Inriktning: Trav - Kön: Hingst - Födelseår: 1991
Namn: ***** **
Trevlig hingst med 1,5 milj insprunget, säljes eller leasas ut. Snäll att rida, och handskas med. Kan tyvärr inte själv använda honom för avel då alla mina sto är släkt med honom. Ring för mer info ********

Pris 7 000 kr

Misstänker ja inte får länka till akutell annons..

Sv: Förtjänar man inte lite bättre..

Varför blir du ledsen? För priset?

Njea... hela kittet lixom..
Liten Amatör som kört, äger o föder upp o kusen har kutat in 1,5 mille... annonseras ut för 7000 :-
I min värld hade det varit livstidsfodervärd hos nån jag känner väl, om ja då inte haft möjligheten ha den kvar hemma i pension.

Och priset är ju rent skamligt!

Mycket synd tycker jag med. Men man ska inte glömma att det dels råder foderbrist i nästan hela landet. Sedan får man ju inte glömma alla med hingstfobier heller. Hoppas att han får ett bra hem.

Lär väl inte ha hingstfobier då vederbörande haft han som hingst hela tiden :confused:

Foderbrist? Ska det bli foderbrist? Inte här iallafall.

vad jag vet så är det ett otroligt onormalt gynsamt år för grovfoder. iafl här i jämtland. här har man aldrig slagit så mycket hö på måååånga mååånga år som i år.

bara här där jag har hästen så har dom 3dubblat senatse 5 årens totala årsskörder på bara förstaskörden :eek: så det känns lovande;)

kan förstå hur du tänker :)

men jag tror inte det betyder att ägarn inte bryr sig vart hästen hamnar (förhoppningsvis).

till er andra, foderbrist- fodervärdsbrist? :p

Vad har foderbrist (som vi då absolut inte har här) och hingstfobier med saken att göra? :p

Angående foderbrist så har man på de flesta håll i södra sverige inte ens fått in hälften av normala förstaskörden och det har kommit så lite regn att man fruktar att även andra skörden blir liten...
Har ni gott om grovfoder i Jämtland, le och sälj söderut!

Vad har foderbrist (som vi då absolut inte har här) och hingstfobier med saken att göra? :p

När det kommer till grovfodret så är västra Sverige, precis som ameo säger, och tex. Gotland hårt drabbat.
Höpriserna lär skjuta i höjden och få vill stå med "onödiga" hästar i stallet.

Jag tror att jag svara för åke när jag hänvisar till alla trådar inne på Hästhantering, Gnägg osv där hingstar i många fall framställs som Katlas ättlingar hela bunten!;)
Därför är det ibland svårt att få tag i en stallplats till en hingst då många hästmänniskor när en form av hingstfobi.

Så med tanke på hur svårt det ändå är att finna ett bra hem till travarna, att bristen på grovfoder blir så markant i vissa delar av landet och att det kan vara svårt att få stallplats till en hingst så hyste nog åke farhågor om att finna ett bra hem för denna 7000 kronorshäst.

enda gången det är med fördel att bo i jämtland :rofl:

men torrhöt är svindyrt. 3kr/kg.. men hösilaget ska bli rätt okej sen när andraskörden är klar.

jag verkar ha lyckas bra.. köpt hö för 2:- kg som har kanonvärden.. får boka hur mycket jag behöver å de får ligga kvar hos levrantören.. betalar när jag hämtar.. å behöver jag mer/mindre så är de bara att säga till...

hon hade lite fjolårs som de va ännu bättre värden på kvar oxå.. som hon sålde för 1:-/kg.

Sånt här gör mig lite ledsen :(
Hitta denna annonsen på en "försäljningssida" och blev lite ledsen över att den välkända hästen i fråga inte "förjänar bättre"..:cry:

Trevlig svart hingst

Typ: Varmblod - Inriktning: Trav - Kön: Hingst - Födelseår: 1991
Namn: ***** **
Trevlig hingst med 1,5 milj insprunget, säljes eller leasas ut. Snäll att rida, och handskas med. Kan tyvärr inte själv använda honom för avel då alla mina sto är släkt med honom. Ring för mer info ********

Pris 7 000 kr

Misstänker ja inte får länka till akutell annons..
Nu råkar jag veta vilken denna hästen är.
Vad menar du med att "förtjänar bättre"??
Jag tror han kommer få mycket bättre om han kommer till någon som vil pyssla om honom.
Jag tror inte ägaren har speciellt mycket tid till det.
Han har varit en mycket bra tävlingshäst en gång i tiden så hon vill väl inte slakta honom. Det var den hästen som typ satte hennes stämpel.

Hon får väl göra som jag då..leta efter ett sto till sin vackra hingst :D

Jag lovade min när han föddes att om han rände in en halv mille skulle han få en fru..när han gjort det letade jag efter en snygg tjej, och det var inte vilken tjej somhelst..det var en fransyska :love:
De andra brúdarna jag hade hemma var ju släkt med honom så det gick ju inte...att sen fransyska lämnat en 12 travare gör ju inte så ont, och att sonen som föddes 2006 är en kopia av sin far gör heller inte ont....:love:
..och nu lever han lyckligt som pensio på sin egna gård, där han föddes, där ska han också dö....

ja det går så bra så :love: Han bror vann sin 16:e seger för några veckor sen (Black Flyer)..det lever vi på ett tag :D

Far och son

6194920.jpg

Hon får väl göra som jag då..leta efter ett sto till sin vackra hingst :D

Jag lovade min när han föddes att om han rände in en halv mille skulle han få en fru..när han gjort det letade jag efter en snygg tjej, och det var inte vilken tjej somhelst..det var en fransyska :love:
De andra brúdarna jag hade hemma var ju släkt med honom så det gick ju inte...att sen fransyska lämnat en 12 travare gör ju inte så ont, och att sonen som föddes 2006 är en kopia av sin far gör heller inte ont....:love:
..och nu lever han lyckligt som pensio på sin egna gård, där han föddes, där ska han också dö....
ja fast de e ingen skönhets travare precis.....

Jag tycker inte det är så mycket att bli upprörd för. Vad är alternativen om man inte kan ha hästen kvar? Slakt? Det är väl inte så mycket värdigare. Och priset - hästen är inte värd mer. Begär man mer så får man den inte såld. Dessutom står det ju att hästen även kan leasas ut. Bara för att man har en billig häst på annons så betyder det väl inte att man inte är mån om vart den kommer?! :confused:

ja det går så bra så :love: Han bror vann sin 16:e seger för några veckor sen (Black Flyer)..det lever vi på ett tag :D

Far och son

6194920.jpg

Ja just det , det är juh du som har "Blackens" mamma :love: honom har jag pysslat med när han var unghäst.

Liknande trådar

Q
Hästmänniskan Hej! Har suttit och läst lite om "lurade på hästen"-trådar.... Då har jag en liten fundering bara Jag köpte min ögonsten för...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Question
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka