Kristall10
Trådstartare
Ponnyn är återigen sämre. Hon blev så gott som smärtfri och superpigg och busig när jag övergick till att ge butta i stället för metacam. Liten förbättring syntes ju redan mellan bytet från Novaquin till Metacam. Men nu sedan ca 4 dagar tillbaka så har hon blivit sämre och i kväll när jag tog ut henne ut boxen så var hon väldigt stapplig och väldigt lugn och stillsam. Är inte alls sugen på sina pellets med medicin längre. Tidigare kastade hon sig över hinken och äter inte så mycket hö. Jag som trodde hon var på bättringsvägen
Är det lönt att fortsätta? Vad är chansen att hon blir bra? Kan det gå i ”skov” såhär för att sedan bli bättre igen? Hon har stått på smärtstillande och antiinflammatoriskt i två månader nu. Bara varit inne på box. Några väldigt korta promenader ut på ridbanan utanför stalldörren för att lufta sig och få rulla i snön när hon blev piggare. I övrigt ingen belastning.
Är det lönt att fortsätta? Vad är chansen att hon blir bra? Kan det gå i ”skov” såhär för att sedan bli bättre igen? Hon har stått på smärtstillande och antiinflammatoriskt i två månader nu. Bara varit inne på box. Några väldigt korta promenader ut på ridbanan utanför stalldörren för att lufta sig och få rulla i snön när hon blev piggare. I övrigt ingen belastning.