Försvunnen katt

Kissing Spine

Trådstartare
Började läsa hur man hittar en försvunnen katt tråden men den verkar ha spårat ut så gör en ny...

Även här handlar det om en kattmamma, en av stallkatterna. Hon har fått ungar för ca. en vecka sedan och nu har hon flyttat dem för ett par dagar sedan. Hon har haft ungar många gånger förut och även förra gången flyttade hon dem. Hittade dem då långt ner i halmen i en håla (orkar inte beskriva riktigt) efter ett par veckor. Efter smygande på mamma katt :smirk:.

Har ni några tips på hur man hittar dem? Ett par av ungarna skulle ha avlivats nu när de var så små, och de andra vill man ju ska bli så sociala som möjligt. Förra kullen födde hon i sadelkammaren (när jag var med :love: ) och hon flyttade dem inte igen efter att jag hittat dem. Nu hade hon dem i en box men hon tyckte väl att det blev för rörigt ändå...

Sv: Försvunnen katt

Varför ska hon få ungar om större delen av dem ändå ska avlivas?

Antagligen tyckte hon inte att det var tillräckligt säkert i sadelkammaren. Hon har antagligen gömt dom så väl hon kan och då kan det vara svårt att hitta. Kan inte ni i stallet samla ihop till en kastrering så slipper ni (och hon) detta problem?

Hon kanske gömmer dem för hon vet vad som kommer ske? Har ingen större kolla på dräktiga honor och vad de känner på sig eller kommer ihåg, men det låter inte helt otroligt för mig.

:smirk: Jag anade att det skulle komma. Visst, det bästa vore om hon blev kastrerad, men det är inte min katt. De ska avliva två andra katter, och skulle då ha sparat ett par ungar istället. Är det bättre att låta dem växa upp då, och sedan inte bli av med dem? Absolut, kastrering är bäst... Men nu är det som det är och jag vill hitta henne! :)

Har du hittat henne än? Jag skulle råda er att kastrera henne isf (och de övriga om de finns fler som har åldern inne)

Men då kanske hon kan tala om det för de som äger den då?
Sen skrev jag faktist er.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
675
Senast: startpompe
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 842
Senast: Ajda
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?