Försvunnen hund!

Sv: Försvunnen hund!

EDIT: Såg att det var mellan Svartbäcken och Brandbergen.

Ska prata med min faster som bor i Brandbergen.

Min mamma och syskon får också höra så de kan sprida vidare även om de inte bor precis nära men Torvalla IP (De bor 1 minut därifrån) är ju inte långt ifrån Brandbergen/Svartbäcken heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Försvunnen hund!

Är hon öronmärkt eller chippad?? Hur försvann hon? Ska hålla ögonen öppna!!
 
Sv: Försvunnen hund!

Min faster hade sett en lapp på något träd. Hon skulle hålla ögonen öppna.

Hoppas att du får tillbaka din hund!
 
Sv: Försvunnen hund!

Hon kom ur halsbandet på morgon promenaden, fick troligtvis upp något spår och var så inne i det att hon inte ville lyssn apå mig. Hon är chippad.
Då hon inte synts till sen förra Torsdagen är det mycket möjligt att hon är omhändertagen alt stulen.
 
Sv: Försvunnen hund!

Jag ska hålla ögonen öppna! Bor i Jordbro. Brukar promenera i Tyresta by. Har du satt upp lappar där? Prata med hästtjejerna i stallen runtomkring om dom sett nåt, dom är ju ute o rider i krokarna. Tyvärr så finns det ju mycket vildt där ute, och ut mot österhaninge/dalarö hållet. Men kolla därute också! Hoppas hon kommer tillbaks!
 
Sv: Försvunnen hund!

Har du anmält till polisen att hunden är borta? Om inte så gör det. Fråga även polisen vem de har samarbete med när det gäller inlämning av upphittade hundar och kontakta det hundpensionatet. Det brukar vara hundpensionat de har samarbete med. Kontakta även närliggande polisdistrikt, de brukar inte ha samarbete mellan polisdistrikten.
 
Sv: Försvunnen hund!

Som jag har förstått det är det Hundstallet som tar emot dom upphittade hundarna från alla polis distrikt i stockholm. Och dom har jag varit i kontakt med. Har även ringt runt till vertrinär kliniker runt omkring utan resultat.
 
Sv: Försvunnen hund!

Nej, inte direkt. Ring polisen, för om någon har hittat henne kan de ha ringt och anmält det och ha kvar henne hos sig tills du kontaktar dem.
Jag har fått tillbaka 4 hundar, vid olika tillfällen, via polisen. Endast 1 hamnade i hundstallet.
 
Sv: Försvunnen hund!

Hur går det för dej i letandet? Några tips?
Kanske kan du oxå ordna en efterlysningslapp som kan cirkulera?
Se tips i afghan-tråden.
Hoppas du får hem henne så fort som möjligt!
Håller tummarna!
Mvh,Hobnob
 
Sv: Försvunnen hund!

Ja hur går det ??? Detta är ju en mardröm, som jag inte önskar ngn hundägare ! Har själv en amstafftik, som sprang till skogs härhemma i höstas, jag ringde polisen direkt totalt panikslagen, sen gick jag hela natten o leta, sen böt sambon av o hittade henne kl. 4 på morgonen. Hon hade då fastnat i grenar o kunde inte springa hem igen.... Önskar du hittar henne NU !
 
Sv: Försvunnen hund!

Hon har inte kommit hem än och jag har inte fått några tips som lett någon vart. :confused:
 
Sv: Försvunnen hund!

Usch,stackars dej!
Har du kunnat sätta ihop en efterlysning att sätta upp och maila?
Någon skrev om stallar...Jag satte upp på ridstigar,anslagstavlor mm mm när min försvann.
Plus flera annonser på nätet.
Gjorde lappar där det gick att dra av numret längst ner.
Hur har du annonserat och lappat hittills?
Håller tummar och tår för att du ska hitta henne!
 
Sv: Försvunnen hund!

Jag har lappat runt omkring här där vi bor. men har haft ett himla arbete med det då folk tydligen roas av att dra ner dom igen.
Någon som har henne eller bara någon som jävlas? Har även annonserat på alla sidor jag kan hitta på nätet.
hundjouren, blocket, hittadjur , vovve, amstaff forum m.m
Har varit i kontakt med ett par stall i närheten dom har satt upp lappar och håller koll. Tyvär känns det ju som om folk inte är lika engagerade längre som dom var dom första dagarna. Det har gått 14 dagar nu och jag behöver all hjälp jag kan få folk som håller koll på nätet, folk som kollar förbi passerande hundar folk som kanske kan hjälpa mig att sprida efterlysningen?
ni får gärna kopiera bild och lämna min kontakt information. Allt som kan hjälpa mig att få min Bebbe tillbaka är välkommet
 
Sv: Försvunnen hund!

Jag har lappat runt omkring här där vi bor. men har haft ett himla arbete med det då folk tydligen roas av att dra ner dom igen.
Någon som har henne eller bara någon som jävlas?

Det kan ju vara det förstnämnda om de åker ner på samma ställe om och om igen.
Sen finns det ju folk (min gissning tonårsgrabbar) som alltid ska va så jäkla coola och göra skit för andra och bl a river ner såna här lappar.Ung:devil:...
Själv blev jag förvånad att Maxi rev ner min lapp när de rensade tavlan.
Min hund var fortfarande borta då och med tanke på att han kom hem efter 4 dygn så tog de ner den snabbt.
Förvisso var det en A4,men min var inte den enda och det var ju gällande ett djur,inte en vara.
Vet inte hur folk tänker ibland.
 
Sv: Försvunnen hund!

Jag sprider också runt, har en bloggsida där en efterlysning av henne ligger uppe. Vet dock inte om det är särskilt många som kollar, men jag sprider både den sidan, blocketsidan och denna sidan iaf.
 
Sv: Försvunnen hund!

Jag hjälper dig gärna!

Är i kontakt med massa människor hela dagarna i sökandet efter afghanhunden Emily så det är lätt för mig att även inkludera din Bebbe.

Kan jag använda bilden + info du har på blocket?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp