Försvarsmaktshund

Sv: Försvarsmaktshund

Har anmält mig o min rottis till den nya inackorderingsutbildningen som de ska testa.
Hoppas nu att vi får plats o att vi klarar anlagstestet,
samt att jag får ledigt från mitt jobb de veckor de gäller.
Många pusselbitar som ska passa.
Sedan ska vi fixa utbildningen också då :)
Är det något som ni fortfarande gillar?

Vad skoj!:D Är det den utbildningen som har träff tre veckor sammanlagt? med en vecka i sträck? Vem håller i kursen? :) Inträdesprovet är inte svårt, dom kollar bla skottfasthet, intresse för vind/ljud och tillgänglighet.

Det tar mycket tid, så är man inte seriöst intresserad så lär man kliva av. Ett tag kändes det som att mitt liv kretsade enbart runt hunden, så jag höll på att lessna. Men eftersom hunden älskar att arbeta så fortsatte jag och det är jag oerhört glad över. Utöver patrull/spår/bas mm så är det även ett lydnadsprov man skall göra.

Jag tycker det är super kul, och jag skulle inte tveka att tacka ja om jag fick erbjudande om att arbeta med detta på heltid:D

Jag började utbildningen med min förra rottis, men fick avbryta en bit in i utbildningen p.g.a. D-höft.
Testade vår bouvier bara för att se vad vi kunde jobba på inför kommande års utbildning,
då jag inte ville gå utbildningen med honom ( var inte året ännu när vi gjorde anlagsprovet), men han var godkänd.
Sedan har det varit uppehåll här runt på utbildningen, mycket p.g.a. gnissel.
Så därför blev jag väldigt glad när jag såg denna lösning,
då de inte verkar komma överens med bhk o den nya som de samarbetar med har svårt att få ihop en styrelse i år.
Vilket gör att det inte verkar bli någon utbildning i mitt län i år heller.
Hoppas verkligen att alla pusselbitar faller på plats så vi kan gå denna.
Har sökt till Härnösand, ja den där tre veckors, med hemmaträning mellan veckorna :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Viva
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 053
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar