Förstört handfat? hjälp

hallonsaft

Trådstartare
Jag har tyvärr fått rostfläckar på mitt handfat ( hårspänne som blivit blött och rostat) :o
Är det någon som har tips hur man får bort det?
Jag törs inte gnugga loss med vad som helst och riskera att det blir fel, det är en hyreslägenhet och handfatet är i övrigt i nyskick.

/Klantiga hallonsaft

Sv: Förstört handfat? hjälp

Vad är det för material?

Man hanterar fläckar på porslin på ett helt annat sätt än på t.ex. komposit.

Vet du inte får du väl fråga hyresvärden.

Oj, tror det är porslin?! Jag trodde alla vanliga handfat var det? finns ju iofs. special i trä men det är ett vanligt enkelt handfat bara.
Hur ser man skillnad? :o

Måste vara folk som inte kan läsa, innehållsförteckningen kan ju lika gärna vara ett kraftfullt rengöringsmedel.

Tack för trådstarten, jag har också fläckar efter hårspännen men jag har inte orkat starta en tråd :D

Hoppas det kommer in något bra tips, coca cola har jag inte hemma. Någonsin.

Fast svinto skadar ytan rätt rejält, så det hade jag avstått. Även Vim innehåller slipmedel så viss försiktighet är att rekommendera.

Mitt handfat är inte det minsta skadat trots att jag använt Svinto och Vim på det. Ett vanligt handfat av porslin fixar det utan problem!

Annars är citronsyra och bakpulver effektivt!

Svinto repar väl inte om man löddrar upp det ordentligt först, så har jag hört iaf. :)

Jo det gör det, så då har du blivit fel informerad. (har lärt mig via jobbet, där vi ha olika repkänsliga ytor)

Svinto repar väl inte om man löddrar upp det ordentligt först, så har jag hört iaf. :)

Självklart gör det så, det blir ju inte mindre stålull för att det blir mer lödder.

Svinto kan skada väldigt många ytor, det är ju bara metall och andra material hårdare än stålull som står pall. Man kan ju använda Svinto för att slipa ner material.

Självklart gör det så, det blir ju inte mindre stålull för att det blir mer lödder.

Svinto kan skada väldigt många ytor, det är ju bara metall och andra material hårdare än stålull som står pall. Man kan ju använda Svinto för att slipa ner material.

Man behöver inte ta i för kung och fosterland med Svinto, om man gnuggar lite försiktigt på det rostiga så släpper det fort. Det blir inte det minsta repigt.

Har alltid använt Svinto på rostfläckar på mitt handfat för jag glömmer ofta mina hårklämmor där och dom rostar fort. Och handfatet är fortfarande blankt,fint och helt efter ca 8 år.

Testa med cilit bang.
Sjukt bra mot rostfläckar på kakel och annat.

Fläcksuddare!
En rengörings - svamp som man fuktar med väldigt lite vatten.
Finns 2-pack på större (?) Ica för typ 20:-!
De enda fläckarna jag inte fått bort med dem är hårfärg på trä...

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Jag har en kille som är Sv Halvblod korsad med ardenner, han är lite maffigare men absolut inte tung. Jag kan börja med att säga att när...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: GotAsecret
·
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
15 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka