Förstörda vacciner?

zaching

Trådstartare
Jag hämtade ut två doser vaccin igår som skulle in i kylskåpet men tyvärr glömde jag bort dom så de låg mörkt i ca. 15h innan jag kom på det:banghead:

Känns så surt, tror ni att de är helt förstörda nu? Är twinrix och TBEvaccinet det handlar om.

Sv: Förstörda vacciner?

? Har aldrig tidigare hört att man ska hämta ut vaccin av den sorten själv?
Vad står det på tillverkarens hemsida/fass?

I FASS för användare står det att det ska förvaras i 2-8grader och tas ut ca 10 min innan för att bli rumstempererat. Jag har försökt googla men hittar bara om dom som glömt ta doser, inte glömt framme..

ring vårdcentralen (jag antar att du ska ta vaccinet där?), eller kanske sjukvårdsupplysningen?

Det var inga problem enligt de sjuksköterskor jag pratat med nu under midsommarfirandet. Hade det varit längre tid skulle det varit mer tveksamt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 048
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 681
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?