Förstor rockard

MadicDomino

Trådstartare
Jag måste erkäna, min rockard är förstor. Det är nästan lite över 1 m mellan vagnen och hästen. Men min polle värkar inte brysig :angel:, tävlar ju inte eller så. Finns det något farligt med att köra med för lång vagn ? Vagnen passar runt hästen och så.

Mvh
Emma

Sv: Förstor rockard

Nja, överdriven svängradie kanske? :) Tror dock att det kan vara svårt att få den rätt avvägd när den är så pass för stor för din ponny. Men den kanske funkar helt okej ändå, svårt att veta när man inte sett den :)

Den passar loksele ooch skit bröst sele :angel: , har lämnat kompisens loksele så jag har bara skitsele hemma. Skall försöka ta en bild i morgon med skit selen på :angel:

Funderar på böja om skackalar lite. går nog lite för hand :rofl:

Mvh
Emma

varför ens köra utan riktiga grejer, låt hästen stå de dagar det inte finns annat att göra än att köra. Skulle aldrig få för mig att för MITT nöjes skull köra med skadliga saker. Nu låter jag väl hård igen, men jag trodde liksom att det hade löst sig för dig eller att du själv inser..

Baksele, draglinor PÅ!!

Synd man inte hann lobba hos djurskyddsmyndigheten om att förbjuda dålig utrustning på hästar.

Ser fram emot din bild, kanske får jag krypa lite på knä och be om ursäkt :)

Jag måste erkäna, min rockard är förstor. Det är nästan lite över 1 m mellan vagnen och hästen. Men min polle värkar inte brysig :angel:, tävlar ju inte eller så. Finns det något farligt med att köra med för lång vagn ? Vagnen passar runt hästen och så.

Mvh
Emma

Du får den nog väldigt felvägd är jag rädd för. Kan du inte bara korta skaklarna tror du?

Vad vet du vad jag har fört med den senaste tiden :smirk: ? :rofl:

Har faktiskt haft allt :D Men nu har jag lämnat tillbaka sakerna :( Så måste snart köpa eget. Lånat av lite vänner :love:!

Med loksele är den perfekt av vägd men den måste böjas om för riktig bröst sele :p

Åke:
Funderar på såga ner du faktiskt, men det blir jätte dyrt att lämna in och sedan är det inte min vagn.. men jag har nästan klar tecken att jag får renovera den.
Tror ni att det skulle kunna gå att såga av den själv ? Problemet är det blir nog vasa kanter, så man får slå ihop röret med en hammare eller något. Tidaholms vagnar kan slänga sig i väggen, mina skaklar är inte tunna precis.

Man kanske kan fråga snälla morborn om man får låna svetsen och gasbrännare (eller vad det heter). Så man kan böja själv och så :)

Skall räckna hur myckets som behöver tas bort, kanske blir en pit man kan göra svägel av :angel: .

Är det någon här som har kortat ner sina skaklar ?

Mvh
Emma

Skaklarna blir ju bredare längre ner på skakeln. Om det är din vagn och om du känner någon händig så är det kaNske lättare att helt byta ut skaklarna.

Kanske varit lättare att byta ut dem... Hmm :angel:..
För charma in mig hos mormor och fråga om han vill känna lite pengar :rolf:

Problemmet blir ju att mätta ut var dem nya skacklarna hamnar.
Få se.

Mvh
Emma

Sa som Ake skriver gjorde min bror pa min rockard. Det blev ganska bra nar det blev klart.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 589
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp