kryptisk
Trådstartare
Min katt lider av förstoppning under sommarhalvåren, han har haft dessa problem två år i rad nu och jag börjar bli fundersam på om det kan vara något fel i tarmarna. Ringde veterinären som sa att det troligtvis beror på att han dricker för dåligt och att vi skulle prova ge honom Laktulos 5ml/varannan dag samt att inte utfodra med torrfoder. Vi har varit till vet. tidigare, då fick vi rådet att ge honom paraffinolja då det blev stopp i magen (en eller nån gång i månaden
).
Själv tror jag att det beror på allt han sätter i sig ute, han är en bra jägare
. Men eftersom avföringen är svart och hård som sten så trodde inte vet. att det berodde på det. Blir han inte bättre av detta måste tarmarna kollas upp = heldag på djursjukhuset i stan. Vad gör dom då?
Hur yttrar sig vätskebrist mer än att det kan bli stopp i magen? Borde inte kissen bli trött och hängig? Och borde inte vet. rekommenderat att vi "tvingar" i honom vatten istället?
Inte jag som ringde vet. så jag kunde inte fråga denne själv. Tänkte kolla om jag någon vet något här innan jag ringer djursjukhuset och frågar ut dom
Själv tror jag att det beror på allt han sätter i sig ute, han är en bra jägare
Hur yttrar sig vätskebrist mer än att det kan bli stopp i magen? Borde inte kissen bli trött och hängig? Och borde inte vet. rekommenderat att vi "tvingar" i honom vatten istället?
Inte jag som ringde vet. så jag kunde inte fråga denne själv. Tänkte kolla om jag någon vet något här innan jag ringer djursjukhuset och frågar ut dom