Förstoppning?

gugge

Trådstartare
Misstänker förstoppning!
Har två kastrerade innekatter, en hona o en hane. båda är 1 1/2 år. Honkatten började nu kissa inne o veterinären tror det är urinvägsinfektion. Jag trodde hon var sur för nu får hon gå ut i sele 2-3 timmar/dag. (jag är sjukskriven, annars finns inte den tiden.) men hon vill vara ute hela tiden.
till saken, hon får penicillin nu o andra dagen fick hon hemsk diarre. Men nu undrar jag om hon är förstoppad eller kan det vara "tomt" i tarmarna. Tycker det är väldigt lite avföring i lådan. Svårt att kolla vem som går varje gång när dom är två. Hon är pigg o äter o leker. Kan man ge ngt eller ska jag bara vänta så länge hon verkar må bra?:confused:
 
Sv: Förstoppning?

Det är nog snarare tomt i tarmarna. Förstoppning vid antibiotika behandling har jag aldrig hört talas om. Håll koll bara så att inte diarren blir allvarlig så att hon blir uttorkad.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
629
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp