Förstoppad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

annie_cool

Trådstartare
Hejsan har ett sto som har svårt att bajsa hon lyfter svansen och krystar men det kommer inget.Har ej sätt några högar med avföring sen i morse då jag mockade i boxen.. Kissar gör hon som hon ska färgen på det är normalt.I hagen är det få´bajshögar men inga är färska vad jag kan se. Hon dricker och äter normnalt.Så det kan det inte vara men kan det vara så att hon har ont i magen? eller bara förstoppad? Eller vad tror ni vad ska jag ge henne för att hjälpa henne? Olja fil?

Sv: Förstoppad?

Uppdaterimg: Fick åka till hästsjuhuset i morse hon är där nu.Ska opereras nu det var tarmvred hon hade. Så men de skulel höra av sig omn läget skulle bli sämre.

Jag vet inte om ni borde ha djur, om det nu ens är riktiga djur.

Du skriver flera trådar om diverse hästar och hundar som blir sjuka men ni ringer inte veterinären förrän någon i forumet skriver så. Allting låter så märkligt och jag hoppas det är påhittat.

De varken äter eller dricker när de har tarmvred.
Tarmvred gör fruktansvärt ont och det är oerhört bråttom att få hjälp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 787
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 470
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 978
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka