Förstärka beteende

Luff

Trådstartare
Uppdatera mig please o ni mäktiga hundgurus.

Om en unghund skäller vid dörren (åt grannen i trappuppgången) - funkar bara fy, ska man göra avledande manövrar, låtsas som inget eller vad säger dagens hunddressörer.

Sv: Förstärka beteende

Brukshund av vaktras, mycket trevlig, vill nog mest tala om att någon kommer - finns ingen aggresivitet i beteendet.
Inga vrål heller mest bara voff voff o huvet på sne mot dörren.

Min kan skälla när vi flyttar till nytt ställe, men hon trubbas ju snabbt av när hon märker att inget händer. I mina öron låter det som att det är nått du bara ska skita i och låta det gå över, men hon hunden håller på likadant efter flera veckor så är ju mitt tips helt värdelöst :)

Avdramatisera!
Säg helt lugnt tex -det är ju bara Fru Pettersson, hon bor ju också här.
Visa hunden med ditt kroppspråk att det är helt normalt att personer går utanför dörren och tala gärna om med lugn röst att du också noterat det men att det inte är något att bry sig om.
Har fungerat på alla mina schäfrar, ingen har skällt eller skäller när det kommer folk. Om dom nu inte skulle bete sig jättekonstigt och onormalt förståss.

Får man kidnappa tråden? Jag har precis det omvända problemet, en hund som INTE säger till att någon kommer. Vi bor på landet så jag vill väldigt gärna att han ska berätta att det kommer en bil eller att någon går utanför huset. vad säger gurusarna om det :bow: Kan man få det bättre?

Det man inte har saknar man kanske? Jag har en av varje. Den ena har iaf hitills aldrig sagt ett knyst hemma hos mig, den andra varnar ju så att det hörs. I längden så uppskattar jag verkligen den tysta...

det skulle jag också vilja veta. det enda jag kommit på än så länge är att ha dem så trötta att de inte orkar bry sig. de slutar oftast skälla när jag säger "tyst", men skäller igen när de hör ett nytt ljud. jag har bett dem gå och lägga sig, och de gör de, men de slutar inte skälla för det. några förslag? kan tillägga att de skäller också när de är ensamma.

Själv tror jag på att berömma men inte förstärka och sen avleda.
Är det en vakthund så ska dom väl säga till.

Hunden i min inledning skulle jag vilja säga så här till
-Kommer det nån?(med den där fåniga uppåtrösten ni vet)
-Nä det var ingen, kom så ser vi om vi kan hitta på något kul istället för att skälla......

Men den är inte min

jag vill inte ha några vakthundar. ok att de skäller när någon kommer in i lägenheten, men de utanför borde de strunta i...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 744
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30