Första utställningen i morgon - sjukt nervös!

Skogstrollet

Trådstartare
Första gången för mig och första gången för valpen!

Dagens mål är att han inte ska bita domaren och inte hänga och flåsa i kopplet.... :p Låga förväntningar kan tyckas (för någon annans hund) men jag är ändå nervös.

Inofficiell och min hund är den enda representanten för rasen, ska ställas i valpklass.

Innebär det att jag får gå ensam in i ringen?
Det blir ju ingen bedömning jämfört med andra valpar, innebär det att vi får en 1:a bara kräket uppför sig...?

Fyfan vad har jag gett mig in på.... :cool:

Sv: Första utställningen i morgon - sjukt nervös!

Japp, då går ni in i ringen ensam. Och nej, det delas inte ut 1or på inoffare. Då konkurrensplaceras hundarna bara. Så ni blir automatiskt BIR. Om han inte biter domaren då kanske. ;) Uppför han sig blir ni Bir och går då vidare till gruppfinalen. Vissa inoffare har inte gruppfinaler utan det blir en enda stor valp-bis-final istället.

Överkurs är för övrigt att det inte delas ut 1or nu längre, utan excellent, very good osv. ;) Men det gäller inte på inoffare så det behöver du inte tänka på. Gå dit och ha kul bara. Och lycka till! :p

Aha det är de nya reglerna antar jag? Som om det inte var förvirrande nog... :p

Ja nu är sambon inlockad som medhjälpare och moraliskt stöd (han var förvånansvärt lättövertalad). Väskan är packad. Hunden har fått en "raggartvätt" och klorna klippta. Har tränat lite stå och tandvisning, gick bra! Är vi ensamma i ringen lär koppelgåendet också funka ok. :angel: Det blir nog en bra dag ändå. :D

Lycka till!

Och det är nog ingen större fara om han hoppar och skuttar runt lite i kopplet, det brukar finnas en viss förståelse när det är valpar :D
Han kanske inte ska hänga i domarens ben...eller arm :eek:

Fast är inte hp kvar i valpklass och för att bli BIR måste man få det?

Vi ses snart Skogis! Ringer när jag kommer fram :)

Lycka till:D
De brukar ha överseende med skuttande valpar, när min var valp var hon väldigt skuttig och vi fick då ofta skrivet i kritiken: mycket glad och livlig;)
En gång i valpklass har jag faktiskt fått en ganska konstig kritik; rör sig valpigt.
NÄHÄ?!? Var ju valp så.,.
Låt oss veta hur det gått!:D

*kl*

Liten rapport från ringside! :-)

Qito sköter sig jättebra!! Domaren gillade verkligen honom, bara positiv kritik och BIR (förstås) samt HP. Nu väntar vi på gruppfinalen. Eller vad det heter... Då blir vi inte ensamma i ringen så jag är nyfiken på hur det går.

Sambon ångrar hett att han gick med på det här. :-D

Gör så, häckar vid ring 3. Ingen panik, jag tror vi dras med lite förseningar... ;-)

4:e placering i gruppfinalen! :bump:

Kritik: "Utm typ, fint huvud, fina öron, korr bett. Mkt bra skuldra rygg och kors. Bra benstomme. Välkroppad. Mkt goda rörelser. Trevligt temperament. Lovande valp." :banana:

Grattis!!!

har aldrig varit på inoff, vad är det för nissar som dömmer?

Jag fick höra av min uppfödare idag att den domare jag hade idag tydligen anlitats till heelerspecialen så han är duktig på rasen. :)

Tack för gratulationerna! Kan ju lugnt säga att jag har fått blodad tand. Men jag ska införskaffa en sån där hopfällbarsuperdeluxecampingstol med armstöd och mugghållare.... :cool:

släppte de verkligen in dig utan en sån stol:eek: trodde det var obligatoriskt

Hade en sån där ryggsäck med vanlig fällpall på och ja, jag fick skämmas... Alla tittade, pekade och skrattade.... :(

(:D:D)

Och bildbevis, förstås! :angel:

168964_497536677396_597667396_6738115_3245406_n.jpg

tips om superdupercampingstolen: jysk hade, iaf förra året, en helt underbar en som är vind-och vattentät (det sista mindre bra när det ÖSregnar, man sitter i en sjö, men annars är det guld värt), har sin egen påse och gick på några hundralappar. bästa utställningsinvesteringen jag gjort :)

och grattis!!!! rackarns så söt vovve du har! *valpsjuk*

Grattis till resultatet! Kan det ha varit i Sollentuna du ställde ? Skulle ha ställt där jag också men det sket sig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Paus1234
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 559
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 113
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 378
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka