Första utlandssemestern med barnen - packning?

snurpe

Trådstartare
Hej!

Vi ska snart ge oss iväg en vecka på solsemester. Första gången med barnen 3 och 5 år :)

Just nu sitter jag och gör en lista på vad vi ska ha med oss. Någon som har några bra tips - allt från öronproppar på flyget till solhattar till solkräm.

Vad ska man inte missa att ha med sig med två busar med? :D

/snurpe

Sv: Första utlandssemestern med barnen - packning?

Hade iof en tvååring med oss när vi åkte på solsemester men kan väl nämna några saker:

Roliga saker att göra på flyget, speciellt om ni ska åka långt. Vi hade med favoritleksakerna, böcker, mutor, pennor och målarbok....

Solkräm och solhatt, ev solskyddskläder.

Vi hade badskor eftersom vi hade flera poolområden och ville minimera halkrisken för lillan. Dock köpte vi dom på plats, men de var bra!

Badleksaker brukar man kunna köpa på plats, annars så tar inte de uppblåsbara ngn större plats. Vi tog med armpuffar hemifrån, ville vara säker på kvaliteten. Djur och likande köpte vi på plats.

Tog med egna blöjor också, packade de i resevagnen. Istället för att jaga blöjor på plats. Men era är kanske blöjfria ;)

Önskar att jag tagit med lite mer kläder, själv har man ju typ samma shorts/klänning flera dagar men lillan kladdade ner sig dagligen... borde tänkt på det hehe.

Finns nog massa mer tips, men hinner inte mer nu :D

Saker att göra på flyget som inte låter och inte stör de andra passagerarna... Målarblock/pysselböcker/tidningar. Lego har min yngsta tyckt varit kul, den större har vi kunnat roa med pussel.
Nässpray och något att dricka under start och landning, det har fungerat utmärkt för oss. ;)
Simdynor/armpuffar om barnen inte kan simma, de som säljs på plats är ofta rätt dåliga tyvärr.
Svala heltäckande kläder, ev någon varm tröja om det skulle behövas någon kväll.
Vätskeersättning, febernedsättande mediciner. Det finns visserligen ofta att köpa på plats oxå men när man behöver dem är det ofta mitt i natten och man har ingen lust att gå ut och leta rätt på något nattöppet ställe.

Gosedjur/snuttefilt om det är något de brukar ha, lite små leksaker/saker att göra för stunder då man är på hotelrummet. Sånt brukar vara svindyrt att köpa på plats.

Fundera på om vagn kan vara en bra idé om tre åringen är kvällstrött så man slipper bli låst på rummet och istället kan ta med sig barnet i vagnen sovande. Ibland finns det även att hyra på hotellen vilket kan vara värt att kolla upp.

Beror på var ni ska och hur länge. Flygplanspyssel och kanske lite mutor som kex, godis, snacks om flyget är långt och de är kräsna på flyplansmat. Slå in måpyssel i paket så är det roligare att öppna dem då och då under resan. Varsitt gosedjur, lite små pixiböcker för nattningarna. Det mesta kan man ju ofta köpa på plats men några ombyten kläder, bekväma skor, kanske två par.

Papper och pennor (6-åringarna) samt godis (2-åringen) var en räddare för oss när vi åkte utomlands med våra. Man har ju hört om 2-åringar som gärna sover på flyget men så var det inte för oss....
Solskyddsdräkt och solskyddshatt var toppen.
All-inclusive är smått fantastiskt när man har en liten som vill ha mat NU, däremot hade vi vuxna gått åt om vi hade varit borta längre än en vecka. Även om maten är god uppskattar jag inte buffé till morgon, middag, kväll.

Ett hotell med en snorbra lekpark som passar barn i flera åldrar kan varmt rekommenderas.

Jag som har ett öronbarn åker ingenstans utan apoteket med. D v s nässpray, flytande Alvedon och Ipren.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 286
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV