Första ultraljudet

Sv: Första ultraljudet

På stationen där jag jobbar gör vi första DK på 14 dygn vid tvillingrisk och 16 dygn vid ej tvillingrisk.

Okej, min ska kollas 15 aug men då är jag i Turkiet så det skiter sig ju. Innan nån klagar nu så vet jag att det inte var så bra planering men vi hade inte räknat med att hon skulle vara så seg att få igång så nu blev det såhär.

Är hemma igen så jag kan kolla henne den 20e, alltså 5 dygn ''för sent''. Gör det något? Är hon tom är det ju ändå för sent att försöka göra om och finns det ngt där så finns det, så känner jag men är ju ny på detta så man kanske inte ''får'' ultraljuda nån dag försent?

Pappa är visserligen hemma och skulle väl kunna åka, men min häst går typ bara in om jag lastar, annars reser hon sig och dampar loss totalt, och är hon dräktig så finns väl risken att hon resorberar om hon får panik/stressar upp sig totalt? Min häst har liksom alla nerver på utsidan så det krävs inte mycket för att trigga henne.

Nej det gör inget att det är några dagar senare, finns tom ston där man inte kan se om de är dräktiga förrän upp till 20 dygn. Eftersom det är för sent att prova igen då, så det är bara att njuta av semestern och ULa när du är hemma igen!

Liknande trådar

Hundhälsa Vid en hälsoundersökning flytta veckan upptäcktes det att min 12- åriga hanhund har ett blåsljud på hjärtat. Veterinären rekommenderade...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Jamtland
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 323
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.