första tävlingen, tänka på?

I

iingentiing

på söndag, 10/2 - 08 ska jag vara med på min första tävling med min häst. Min häst är ett 9årigt vbl sto som jag har haft i 8månader nu och detta är hennes första hopptävling. jag har tävlat mkt innan men som sagt för henne är detta första tävlingen... jag ska vara med på 60 & 70cm i clear round, men är det något spec jag som ryttare och framför allt ägare måste tänka på, före, under tiden, efter och dagarna efter tävlingen?

Sv: första tävlingen, tänka på?

Tänk på att inte hoppa för ofta, max en gång hoppning och en gång markarbete med små skutt.

Dagen efter tävlingen så kan du låta hästen gå ett lätt pass.

Och tänk på att hästen dricker ordentligt under tävlingen och skapa en lugn miljö runt hästen, inget spring och stress.

Sv: första tävlingen, tänka på?

Hur gick det på hopptävlingen? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 217
Senast: Freazer
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 980
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar