Första tanden har kommit

Mirre

Trådstartare
Jepp Isak fick sin första tand idag.
Hela förra veckan var han trött, snorig, hostade osv och idag kom tanden:banana:

Sv: Första tanden har kommit

Ne va roligt, jag väntar på att Edvin ska få sin tand, men tror inte dne kommer vid framtänderna. Känns som om han får en kindtand först. Var fick isak sin första.

Han fick sin i fram, vänster sida i underkäken.
Men han är fortfarande väldigt snorig.

va kul :D

Min lilla Hampus, 5månader idag, fick sin första tand i tisdags och sin andra tand idag :)

va kul :D

Min lilla Hampus, 5månader idag, fick sin första tand i tisdags och sin andra tand idag :)

oj. Vid vilken ålder får barn tänder egentligen?
Känner en 10 månader gammal pojke och han har inte fått några tänder alls, jag tror inte ens att det är några påväg.

Isak är 10 månader nu men det är väldigt olika.
En del får första vid 1 år

Grattis Isak!
Och var rädd om mammas fingrar/tår/armar/överiga kroppsdelar nu!

Elina har sina två små monstertänder, men inga fler än :) (längst fram i underkäken).

Hur gör ni när ni borstar?
Får knappt isak att öppna munnen

Vi borstar inte på riktigt än :o
Vi köpte såna små 'gummiträningstandborstar' som inte har borst utan gummipiggar, så får hon gnaga på den en stund på kvällen. Tänkte gå över till tandborste snart, har blivit lite försenat eftersom hon varit så sjuk.

Vi blöter ner tandborsten med vatten och sedan ger vi Tyra den som får leka en stund innan vi tar över och borstar så gott det går :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: Googlarn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 840
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar