Första ridningen i skogen

P

Panikie

Ahhhh :love: så underbart att äntligen rida ut i skogen med 3 åringen, hon sköte sig helt exemplariskt hela rundan, så lydig och lyssnade, det är så skönt när man verkligen ser framstegen. :) och på söndag ska vi åka och löshoppa i ridhus! :smirk:

Sv: Första ridningen i skogen

Visst är det härligt.
Ibland stannar jag upp och är förvånad över vad de går med på unghästarna. SÅ duktiga och så stora framsteg...

Härligt! Det är underbart när det flyter på, och ibland blir man nästan förvånad när allt blir sådär perfekt vissa dagar, nästan bättre än man tänkt sig! :D Själv ska jag snart börja dra saker efter min lilla "bebis", ett welsh mountain sto som förhoppningsvis får prova på vagnen till sommaren :rofl:

Vi har inte suttit upp ännu. Men det är nog dax. Han är lugn.
Han bryr sig inte om man står på pall och fixar och donar. Han bryr sig inte när vi hänger.
Han är lugn i trafiken. Inte en enda reaktion när bilar bussar lastbilar kör för bi oss. Han skiter i det.
Så vi skall snart sitta upp. Han kan stanna och frammåt. Inga problem.
Så det hänger på oss när vi vågar första unghästen för oss.
Mätte han i dag 169 ,5 i manken

åh vad roligt. jo mitt sto är också nästan helt inkörd, det enda hon inte har dragit är vagn. :)

det är så skönt när allt funkar, men som sagt helt plötsligt kan vad som helst hända, det är det som är så heftigt med unghästar! ;) :D

Visst är det kul!

För mig har det gått bara bra med ridningen hela tiden, inga bakslag (än) så det känns finfint. Red ut igår och galopperade en del längs grusvägarna, hon gick så bra!

På söndag ska jag rida i ridhuset under tränar'ns översikt, första gången, ska bli spännande!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 758
Senast: Cocos
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 538
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama