Första övnigar

T

TheJenny

Hej. Jag har alltid velat pröva lite NH träningar med min häst, då han är väldigt dominant utan att märka det. När han VILL, så är han hur lugn som helst. Men när inte orkar gå in i tillexempel stallet så vill han bara inte. Och när han väll är inne och han VILL ha mat så går han bara med mig hängandes i träns eller grimma framför på bogen eller hängandes bakom, utan att bry sig om vad jag gör så går han bara direkt till maten. Nu har jag kedja för att han inte ska göra sådär. Men jag vill endå kunna samarbeta med honom från marken och när jag rider honom. Han är väldigt smårädd av sig så jag undrar om det finns några bra och lugna sammarbetsövningar. Som jag har beskrivit det så kanske man tror att han gör det för elakhets skull. Men så är det inte han har aldrig sparkat eller gort någonting sådant. Man kan se honom som en stor teddybjörn som är lite klumpig och inte så bra på att lyssna:crazy: .
Blir överlycklig för svar :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Första övnigar

Jag håller precis på och tränar med min häst (som har varit på kurs i 10 dgr) jag själv har varit två halvdagar och nu tränar jag för instruktör. Vet inte hur ofta jag ska träna för henne men jag har bara hunnit med en gång ännu. Jag har lärt mej mycket och jag tycker absolut att du ska ta hjälp av en instruktör, för det är så små fina detaljer som betyder så mkt och om man som jag inte har full koll på vad man gör i alla lägen så blir det lite komplicerat ibland.

Tex. när hästen nyss hade kommit hem från kursen och jag skulle öva lite och det var massor med mygg så blev hon något fundersam när jag mitt i allt började vifta myggor. Hon tittade på mej och jag riktigt såg hur hon undrade -Vad vill matte nu då? Jag har inte lärt mej vad dom där viftningarna betyder.

Hoppas att du får ordning på din häst.
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 237
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa I vårvintras upptäckte jag att den äldre av mina hundar (7 år) blev halt efter en av dragturerna. Jag lät henne vila och hon verkade...
Svar
4
· Visningar
1 665
Senast: eldhroka
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 197
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp