Första olyckstillfället....

L

LindaK

Jaha, så hände det då, första olyckan!......:eek:
Igår när jag var ute och körde så välte vi med vagn och allt, :crazy: men lugn, allt gick bra. Min lilla pålle blev rädd för en motorcykel och vände rätt ut i dikeskanten som naturligtvis var en v-formad dikeskant, så vi (min dotter var oxå med) satt bakåtlutade i backen. Och när han sen fortsatte vända, så välte rockarden och vi ramlade ut. Men jag måste få berömma min häst. Han höll sig hela tiden lugn och sprang inte iväg, utan stod stilla och väntade på hjälp:bow:. Så allt gick bra :bump: och motorcykelföraren hoppade oxå av sin cykel och kom fram och hjälpte till. :bow: Ingen blev skadad och allt gick bra. Jag ledde hästen en bit och satte mig bara och körde sista lilla biten för att se att han inte blivit rädd på något vis, men det hade han absolut inte!:banana: Min lille pålle brydde sig inte det minsta lilla!!!:banana: Han är underbar!!! Och det var tur att det gick så bra som det gjorde!:crazy: Jag älskar min lilla häst!:love::love:

Sv: Första olyckstillfället....

Vad hemskt när nåt sånt händer :eek: Men tur att din pålle var så trygg och duktig så att allt ordnade sig till sist :bump: Har du kört nåt mer efter det där?

Jag körde en liten bit innan vi kom hem efter att det hade hänt. Men jag har inte kört idag. Men jag ska köra i morgon igen. Och JA; han är en riktig klippa till häst! :love:

Ja men det låter ju bra det :D Hoppas han inte blivit skrämd av händelsen...

Usch det lät inte vidare roligt men vilken tur att du har en sådan lugn och stabil pålle.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har en häst med en stor problematik ikring och en lång historia. När jag köpte honom 2004 var han rädd för ALLT, kunde ej ut...
2
Svar
32
· Visningar
6 491
Senast: Woffe
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 947
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 379
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar