Första mensen efter graviditet

Min kompis hade svår pcos och var barnlös länge. Efter första barnet fick hon ett till och ett till och... cykeln började funka normalt, hon luktar inte svett och har bra hy o.s.v.
Ja, det finns ju de som det blir så för. Kroppen börjar funka.

Känns inte så för mig just nu dock.

Jag kan faktiskt inte minnas att första mensen var något speciellt. Däremot känner jag tydligare av äl och när det är dags för mens, brukar få sjukt ont i ryggen och ta Ipren första dygnet. Blöder som sjutton gör jag också. Det hade jag inte innan. Dessutom har jag två "extradagar" med bruna flytningar som jag inte haft tidigare.
:crazy:

Jag får ta på mig skämskudde faktiskt för jag råkade ringa gyn på grund av mens...
Satte in kopparspiral för några veckor sen, och blödde lite efter det. Blödningen fortsatte och intensifierades efter några dagar men jag hade absolut inte ont så jag trodde det berodde på spiralen.
Efter en vecka ringde jag då det rann mycket, och fick svaret att det troligtvis är mensen...

Jag brukar ha rätt mycket mensvärk men kände ingenting, däremot blödde det väl lite mer än vanligt.
Har full förståelse!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Övr. Barn För några månader sedan så hade vi en tråd där det diskuterades om amning fungerar som preventivmedel (om någon kommer ihåg den). Det...
2
Svar
23
· Visningar
3 219
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama