Första hopptävlingen för oss idag!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cavello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 728
C

Cavello

Idag var vi iväg och tävlade för första gången, var en hopptävling med 5 deltagare. Banan bestod av 6 hästhinder + en slalomhinder. Hon hoppade kanon och var snabb, fram till efter fjärde hindret då hon stannade för att nosa så vi förlorade en del sekunder på det. Men vi kom 2:a så jag är kanonnöjd, hade dock vunnit om inte hon hade nosat där men det är sånt som händer även fast det känns lite surt att hon skulle göra det just då.

Fast min lilla dam var den enda hunden som hoppades utan koppel så lite extrapoäng till henne :)

Och hunden som jag tävlade med var lilla Bessy, taxtiken som ni har sett på videos här innan om jag inte minns fel.

Bifogar en bild från dagen, en film kommer senare. Kommentera gärna!

2d8gjzs.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 038
Senast: Milosari
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Disen
·
Tävling Efterlyser en SERIÖS och sansad och givande diskussion om detta. vad tycker ni om ponny ryttarnas nivå idag - särskilt inom...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Knäckemacka
  • dubbla efternamn?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat