Första hjälpen för mitt hår...

AgentCarter

Trådstartare
Mitt hår är överdrivet känsligt och tuperade det förre helgen+ henna färgning i veckan så nu hatar det mig innerligt och visar det.

Jag har försökt leta efter kluvna toppar att klippa men är nog fel sak, då det är ganska jämnslitet.

Jag skulle behöva något som hjälper mot detta, även om det bara är fusklagning, då min frisör är borta från banan ett tag (eller tips på billig bra frisör i karlstad/kristinehamn).
Jag vill helst handla från vanlig affär då jag vill ha en snabb lösning.
I min närhet finns förutom vanliga coop/ica även rusta och ÖoB, finns mycket mera inne i stan men då måste man parkera med:cautious:

För tillfället går jag runt med en plastpåse på huvudet och inpackning under, en riktigt snyggdag:cool:


Kom på: Mitt hår är av det känsligare slaget men numera väldigt tjockt, lite halvlockigt (bara sådär att det är varken eller och bara störande) och min hårbotten überkänslig.
 
Senast ändrad:
Sv: Första hjälpen för mitt hår...

På vår Rusta i Halmstad säljer de en hel del "frisörprodukter" i hårvårdsväg. Hade jag varit du så hade jag köpt en inpackning där som du använder vid varje tvätt, låt det sitta i så länge du orkar. Avsluta med balsam så håret sluter sig igen, inpackningen öppnar nämligen upp det.
Undvik hårfön, plattång osv då det sliter. Köp en hårolja och lägg på torra parti, vissa oljor blir inte feta så du kan lägga det i hela håret när det är handdukstorrt.

Om tid och ork finnes så låt inpackningen sitta ett par timmar med handduk om håret innan du sköljer ur. Kan du minimera tvättandet av håret, samt helst inte borsta när det är blött och skölja håret avslutningsvis med svalare vatten tror jag du kommer en bra bit på vägen :)
 
Sv: Första hjälpen för mitt hår...

Jag vet en bra frisör som är relativt billig och alldeles fantastiskt bra att ha. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp