Jag har ridit i snart 5 år nu och är väldigt sugen på att köpa ponny. Jag är 15 och min syster som också skulle rida på ponnyn är 11 år. Jag är mycket medveten om att det kostar väldigt mycket och tar tid. Vi står i kö till stallplats på ridskolan vi rider på men just nu är vi på 23e plats. Vi vill ha ponnyn där för det finns bra busslinjer, stöd från kunniga människor, ridhus och ridbana och kompisar. Ett annat alternativ skulle vara att ha den hos min nuvarande medryttarhäst ca 20 minuter här ifrån. Där ingår in och utsläpp, hö och spån. Hon har även en hel hinderpark men en ridbana med dåligt underlag. Dock så har jag pratat med jämnåriga hästägare och de säger att de aldrig skulle vara utan ridhus under vintern eller hösten. En ponny skulle inte vara aktuellt dehär året och förmodligen inte nästa heller. Men man vet aldrig vad som kan dyka upp, vi kanske hittar ett bra alternativ och då skulle det gå. Jag skulle föredra att ha hästen på foder ett tag för att se hur det funkar och om min syster kan klara av saker som hon borde. Jag är 165 cm och väger 56 kg och hon är 150 cm och väger 50 kg så en dponny skulle funka perfekt. Kom gärna med alla möjliga slags tips och rekommendationer, man kan inte veta för mycket.