Första dagen med Urax!

Andorra

Trådstartare
Vi for till Blekinge för att hämta hem en valp.

Här har vi första närkontakten.

Uhmm...lite för mycket närkontakt...

Familjegräl

Hej då mamma, nu flyttar jag till Småland.

Min nya polare som visar sig vara en halvmorbror.

Sv: Första dagen med Urax!

Det var det absolut sötaste jag sett på länge!! :love::love::love:
Ska ni ha honom till jakt eller sällskap?

Han ska jaga (hoppas vi) men är även en familjemedlem. När vi inte är hemma är hundarna i hundgården men sen på kvällen och natten är dom inne. Fast än har inte valpis fått flytta ut dit. Han ligger helst i knät eller hänger i hälsenorna.:cool: Han får växa till sig innan det blir någon hundgård för honom.

Senast ändrad:

Visst är han söt och gudomlig men dom andra hundarna här hemma tycker mer att han är pestig.:)

Han ligger i mitt knä nu en stund. Ska iväg upp till en kompis för hovis är här i dag. Eftersom jag har flexigt jobb brukar det hamna på mig att sköta sånt.

Åh fy satan, det var det sötaste jag sett på länge! :love:

Nu har Urax bott här i en vecka och det är den goaste valp jag någonsin träffat......men så säger väl alla......

Tack.
Han charmar alla.
Besökare brukar tillbringa tiden de är här på golvet nu så vi har inga bekymmer om att stolarna inte skulle räcka till i köket.;)

Personalmötet i onsdags fick en mycket mjukare ton när valpis låg och myste i mitt knä.

Lite fler bilder från veckan som gått.

Stor och Liten leker...

...fast den Lille ger sig direkt och intar en låg ställning.

Lite uppdateringar.

Urax växer så det knakar och han charmar fortfarande alla i sin omgivning.

Kissen är en rolig leksak men något vass...

Första snön, 4 månader nu.

Kallt

Vad är det här?

Kanske ätbart?

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 847
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka