Första bekantskapen mellan hästar

I

Isa

Vi ska skaffa en ny häst till midsommar, tyvärr ska vi då även ta bort det gamla sällskapet till min häst:cry:. De har gått ihop ända sedan han var 7 mån, och är nu 7 år. Den nya hästen är ett sto, B-ponny ,och min är en stor valack på 174cm. Ska de få bekanta sig i separata hagar en tid eller är det lika bra att släppa dem tillsammans på en gång?

Sv: Första bekantskapen mellan hästar

Jag släpper alltid in nya hästar direkt till de andra, och det har aldrig hänt något. Men då har jag vetat att ingen häst i hagen är elak.
Visst kan du låta dem bekanta sig i hagar bredvid varandra först några dagar om du känner dig osäker. Gör det som känns bäst.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 699
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 607
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 919
Senast: Joro253
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama