Första bekantskapen mellan hästar

I

Isa

Vi ska skaffa en ny häst till midsommar, tyvärr ska vi då även ta bort det gamla sällskapet till min häst:cry:. De har gått ihop ända sedan han var 7 mån, och är nu 7 år. Den nya hästen är ett sto, B-ponny ,och min är en stor valack på 174cm. Ska de få bekanta sig i separata hagar en tid eller är det lika bra att släppa dem tillsammans på en gång?

Sv: Första bekantskapen mellan hästar

Jag släpper alltid in nya hästar direkt till de andra, och det har aldrig hänt något. Men då har jag vetat att ingen häst i hagen är elak.
Visst kan du låta dem bekanta sig i hagar bredvid varandra först några dagar om du känner dig osäker. Gör det som känns bäst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 653
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
2 047
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?