Först kommer ingenting,sen kommer allting

peace

Trådstartare
Ja så är det.Efter att gått arbetslös från att jag flyttat upp till Dalarna från Skåne i oktober,står jag nu med tre jobb att välja på:).Nu är frågan,vilket ska man välja.Jag kan få jobb inom äldrevården och hemtjänsten,då blir det dels på timmar och sen till sommaren ett fast semestervikariat. Kommer dock aldrig kunna få ett fast jobb här eftersom jag inte har någon utbildning.Jobb två är på kyrkan,från maj-oktober,kratta,rensa ogräs o.s.v.Jobb tre är som frukostvärdinna på ett jättemysigt hotell.Kan börja omgående,jobb hela sommaren och förmodligen fortsatt jobb sen oxå .Som jag känner det nu lutar det åt jobb tre,eftersom det kan i en förlängning ge ett fast jobb.De här jobben är inget jag jobbat med tidigare,så ni som jobbar inom det här,vill ni ge mig lite "kött på benen".?
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

Ja så är det.Efter att gått arbetslös från att jag flyttat upp till Dalarna från Skåne i oktober,står jag nu med tre jobb att välja på:).Nu är frågan,vilket ska man välja.Jag kan få jobb inom äldrevården och hemtjänsten,då blir det dels på timmar och sen till sommaren ett fast semestervikariat. Kommer dock aldrig kunna få ett fast jobb här eftersom jag inte har någon utbildning.Jobb två är på kyrkan,från maj-oktober,kratta,rensa ogräs o.s.v.Jobb tre är som frukostvärdinna på ett jättemysigt hotell.Kan börja omgående,jobb hela sommaren och förmodligen fortsatt jobb sen oxå .Som jag känner det nu lutar det åt jobb tre,eftersom det kan i en förlängning ge ett fast jobb.De här jobben är inget jag jobbat med tidigare,så ni som jobbar inom det här,vill ni ge mig lite "kött på benen".?

Jag har jobbat som frukostvärdinna. Det är ett roligt jobb.
Enda att tänka på är att det vissa stunder kan vara tungt fysiskt med mkt att bära och ibland städning. Så man bör ju inte ha ngn dålig rygg eller liknande. Sen ska man ju gilla att ge service och helst vara morgonpigg. ;)
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

Jag hade sommarjobb och säsongsjobb på en kyrkogård i några år för längesedan. Jag gillade jobbet, det var jätteskönt att vara utomhus hela dagarna och att få jobba med kroppen, man fick både solbränna och styrketräning på köpet. :D Men om jag vore dig, så skulle jag välja jobbet som frukostvärdinna, eftersom det kan leda till något mer plus att det verkar vara ett kul jobb.
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

Hemtjänsten och äldreomsorgen finns alltid kvar, så jag hade valt något av de andra två. :)
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

grattis ! Vilket angenämt problem.

jag hade valt jobb tre med avseende på att det är störst chans på fortsättning, det låter dessutom väldigt trevligt
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

Jobb tre, både pga att det kan ge en fortsättning men också för att det låter som ett trevligt jobb.
 
Sv: Först kommer ingenting,sen kommer allting

Även jag hade valt jobbet som frukostvärdinna. Framförallt eftersom det kan leda till en längre anställning inom hotellbranschen :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 003
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 578
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp