Försöker lägga sig ner under ryttare

Sv: Försöker lägga sig ner under ryttare

En islänning jag red tyckte att en sandsträcka såg så mysig ut så han började skrapa i backen jag tänkte väll inte så mycket på det innan han la sig ner men jag kunde lugnt kliva åt sidan då mina fötter tog i backen innan han hann rulla sig...
Efter det var det stor koll på honom vid den sträckan så att han inte skulle lägga sig ner något mer...

Sv: Försöker lägga sig ner under ryttare

Som tur är så hinner man väl oftast av, de rasar ju inte rätt ner i backen:) Lite mindre roligt är det ju om man har en fin sadel o de lyckas rulla över med den:crazy:

Satt i går o studerade en liten filmsnutt jag har på hästen, där han under ryttare gör en ansats att lägga sig, ville se om jag kunde se några varningstecken eller så. Jag kan inte se ngt tecken på förvarning eller att han ser mera spänd ut än sekvensen före. Han skrittas runt av ryttaren och på filmen så skrittas han ett par varv innan han får för sig det här.
Ja ja, han växer kanske ifrån det när han mognar lite i lilla huvudet:)

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama