Förslag på nummer i en hästshow?

Y

YrIPannan

Vi i US på min ridklubb ska anordna klubben påskshow, precis som vi gör årligen. Vi skulle vara jätte tacksamma om ni kunde komma med förslag på nummer till showen som är häst eller hund relaterat eller liknande. Vi bugar och tackar för alla sorters förslag!

Sv: Förslag på nummer i en hästshow?

Jag minns julshowerna på min ridskola när jag var liten. Då hade de med ungersk post, dressyr och hoppning i damsadel (med fin klänning), hurry scurry/gymkhana, parhoppning, voltige. Någon gång hade de även höjdhoppning, men det berodde på att det var en elithoppryttare som drev ridskolan. Har ni någon duktig körponny så är ju marathonkörning inomhus en klar publikfavorit. Några tips i alla fall.

Ingen show utan kadrilj!

Ett år hade vi temat Askungen, och alla inslagen knöt an till sagan. Exempelvis var ekipagen i hoppkadriljen utsända av prinsen för att leta efter flickan som tappat skon, och de red "land och rike runt" i flygande fläng. Vi fick låna någon sorts grå uniformer med vackra guldknappar - riktigt tjusigt.
Dressyrkadriljen var balen, om jag minns rätt och så red Askungen och prinsen en pas de deux (bröllopsvalsen).

En annan gång lyckades vi få en dit ett narkotikahundekipage från Tullverket.
Hundföraren gömde en bit cannabisharts i en bil som kördes in i manegen, och sen fick hunden söka. Det var ett mycket uppskattat inslag.

Glömde skriva - har du inte tull i närheten kanske polisen kan komma?
Eller den lokala brukshundklubben, som kanske kan visa skyddshund?

kadrillj, höjdhoppnings tävling (ponny /häst), gymkhana, ljusshow (man rider med en massa smålampor på hästens utrustning i släckt manege å gör ett nummer.. dock så krävs det rätt snälla hästar men det e super snyggt:) )

tandem(?) ridning (dressyr program med 2 hästar varav den ena tömkörs och den andra rids)
höjd hoppning,
ponny galopp :D
maskerad hoppning
agillity (med häst vs hund såklart ^_^)
riddare
polis häst uppvisning ^_^ (ngt år så fick min gamla ridskola dit en polis ryttare som visade hur de tränar :D, de hade allt från presseningar och paraplyn, till cement blandare och luft gevär)

Visa ridskolehästarna, om ni får ridlärarna att rida dem och visa sina bästa sidor.. Att ha en speaker som berättar om hästen samtidigt är superbra, så får folk veta när hästen kom till ridskolan, vart den va före och vad som är speciellt med den.. det drar mycket publik..

Ride & Bike, liten hoppbana och cykelbana som rids på tid, 2 i varje lag som är utklädda som rider stafett.. ha gärna med både ridlärare och elever (mot varandra), givetvis på ridskolehästarna, slumpvis utlottade 10 minuter före första start..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 857
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 651
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästmänniskan Hej alla kloka människor. Jag vet inte vad jag vill med denna tråden eller jo jag vill ha andra människors åsikter, tankar, förslag på...
Svar
16
· Visningar
3 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka