Förslag på Namn

Minerva

Trådstartare
Hej!
Kommer i slutet av månaden att få en ny familjemedlem.
å då har vi ju den eviga idé torkan om namn.
Det är en hane o rasen är Rottweilier.

Gärna nått som passar till Vidar som min andra hund heter :)

Sv: Förslag på Namn

kanske inte såå likt ^^ gärna så de ändå kan skilja på sina namn XD

Reidar var det första som slog mig när jag läste Vidar, var den kopplingen kommer ifrån har jag ingen aning om.

Hej!
Kommer i slutet av månaden att få en ny familjemedlem.
å då har vi ju den eviga idé torkan om namn.
Det är en hane o rasen är Rottweilier.

Gärna nått som passar till Vidar som min andra hund heter :)

Verner
(Tyskt namn som betyder "varnisk krigare, värnare".)

Passar ju faktiskt oerhört bra tillsammans med Vidar (Nordiskt namn som tolkats som krigaren från skogen".)
:bump::bump:

Mer förslag :) känner inte att jag fastnat för nått ännu.
Kan säga att han heter Frank Nitti i stamtavlan

På nått vis gillar jag Vidar & Gunde tillsammans. Det är lite samma stuk av namn, men ändå lätt för hundarna att skilja på.

Det tycker jag också låter bra!

För min del är det viktigt att det är lätt att skilja namnen åt, det är skitjobbigt med namn som låter lika, iaf jag har oerhört lätt att ropa fel jämt.

*lån*

Nu har jag kommit på ett namn som iaf jag känner mig nöjd med å det är väl huvudsaken? :P
Det blir Pombah :D
Å det är i slutet av denna månad som han kommer ^^ såg att jag hade skrivit lite fel där uppe :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Sel
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 442
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
770
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka