Förslag på hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fantasma
  • Startdatum Startdatum
F

Fantasma

Vad skulle ni betäcka med för hingst på ett fullblodssto efter Steve's friend? Några tips?

Sv: Förslag på hingst

Vad vill du ha avkomman till? Galopp, hopp, dressyr, fälttävlan eller något annat?

Vilka är hennes svagheter respektive starka sidor?

Stoet är ganska litet ca 155 cm i mankhöjd, ganska het men ändå världens snällaste o nästan för vek i huvudet...hon kan lixom snubbla över sig själv i sina försök att vara till lags...
Är ganska rund för att vara ett fullblod med en rund o go rumpa. Bra steg och hyfsad teknink men framförallt vilja att hoppa

Jag vill att avkomman ska vara en allsidig allroundhäst, inte för stor ca 165 kanske. Eftersom stoets temperament är ganska hett bör väl hingsten vara lugn...

Att räkna med att få en 165 häst på 155 sto är väldigt svårt då storleken på stoet kommer att ge en väldigt osäker storleksnedärvning. Som exempel sade alltid Kjellander att Gaspari hade en mor på 154cm och ett stort problem med honom var hans väldigt ojämna storleksnedärvning.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 421
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025