Förslag på företagsnamn

JustInCase

Trådstartare
Jag håller precis på och ska starta företag och har fått en black när det gäller namn. Har ni några tips och idéer?? Jag ska ha mina hästar i företaget och kommer att sälja/förmedla konsulttjänster.
Tacksam för många förslag.

Sv: Förslag på företagsnamn

Jag har inget svar men hänger gärna på frågan :D. Jag har ju haft mina hästar i företag ett par år nu, men har inte reggat hos PRV än. Ska göra det nu har jag tänkt, men det är ju detta med namn! Jag har ett bra namn, vår gård har ett namn, men frågan är om man ska heta "Stall xxx" - det är ju så vanligt!!?? Skulle vilja ha nåt mer exklusivt, haha.

Om du vill ha något "mer exklusivt" kan du kanske kalla det Team XXX (AB).
Det låter lite mer modernt tycker jag.

Vi funderar också på att registrera firma, men har redan bestämt oss föe namn. Har redan två uppfödningar efter mitt fd tävlingssto, som "ärvt# hennes namn, dvs om mamman heter Moonlight Dancer, så heter fölen Moonlight Diva osv. Sedan skall bolaget hete typ, Stall Moonlight! Obsevera att det är inte det korrekta namnet, det tilltänkta namnet är lite mer... gångbart. Men ett tips kan ju vara att göra något av ett hästnamn som är speciellt för dig. Vi gjorde så eftersom gårdsnamn kan vara lite dumt, om man skulle flytta i framtiden.
Lycka till...

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 341
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka