Förslag på bett

fejko

Trådstartare
Jag vill ha ett bett som är aningen skarpare än ett tredelat med kopparplupp i mitten. Vad ska jag testa?

Jag vill ha ett bett som är aningen skarpare än ett tredelat med kopparplupp i mitten. Vad ska jag testa?

Vad är det för tjocklek på bettet?

Du kan ju spela med olika tjocklekar och olikformade bettringar.

Rider endast min på tränsbett, av olika tjocklekar och så.
Har allt från super-dupertjockt (typ över 1cm i diameter), till supersmalt (westernbett) som är smalt och har stora D-ringar.

:)

vissa anser att tredelade med platt mittdel är skarpare. Råkade köpa ett sådant till min ponny (tredelat som tredelat tänkte väl jag) och fick en väldigt missnöjd häst. trodde det berodde på tredelat och inte mittdelen, men så av en händelse provade jag ett bett med rund mittdel och han blev betydligt mer nöjd.

Hans missnöje var kanske inte den centrala biten, poängen var nog att platt mittdel är skarpare.
mvh virrpanna

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 568
Senast: villhöver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25