förslag på avelshingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare odetteZ
  • Startdatum Startdatum
O

odetteZ

HEJ!
Har du några förslag på avelshingstar?
Jag tänkte eventuellt betäcka mitt sto nästa år.

BILD PÅ STOET:: (tyvärr en ridbild hitta ingen annan just nu, men jag har bilder på min buke sida) http://images6.bilddagboken.se/49/_u1/_u6/_u6/_u1/_u9/_u3/u1661930/42952_1238247805.jpg

STOET:stoet är 153cm hög och korsning mellan danskt halvblod och någon ponny ras.
Hon har mycket humör men är väldigt fin i både hoppning och dressyr.
hon är fux med en skjuten stjärna. Väl propotionerlig. mer kan jag inte säga , ni får fråga om ni undrar nåt om stoet.

I ALLA FALL: Om ni har förslag på en bra hingst som helst inte är fux, en lite större hingst (ca. 165-170cm) och inte allt för dyr att betäcka med så kan du vell skriva ett inlägg? :) . Du kan ju kanske också skicka med en länk vart jag kan hitta hingsten men det är frivilligt. :)

P.S: det ska vara en hopp eller allround- hingst. !

hoppas många vill ge förslag :)

Sv: förslag på avelshingstar?

Ett tips hade ju varit att kolla på Flyinges hemsida :) Där finns ju all information du behöver om en massa fina hingstar :)

Vad ska du ha avkomman till? Inte det bästa att avla på okänd stam om du planerar att sälja hästen, sänker ju värdet väldigt mycket!

Ett tips hade ju varit att kolla på Flyinges hemsida :) Där finns ju all information du behöver om en massa fina hingstar :)

Vad ska du ha avkomman till? Inte det bästa att avla på okänd stam om du planerar att sälja hästen, sänker ju värdet väldigt mycket!

hoppning .

Altså till dig själv? Ja men då kan du ju köra på o ta den hingst du tycker passar dig och ditt sto bäst :)

Billigare att köpa en hoppstammad unghäst än att lägga tid, energi och pengar på att ta fram ett från ett sto utan stam och särskilda meriter :)

Varför skulle Flyinges hemsida vara bättre än någon annan? Flyinge är bara en av många hingsthållare i vårt land.
Bättre i så fall att skaffa sig en hingstkalender där ALLA hingstar finns med.

Vart skrev jag att deras hemsida är bättre än någon annan? :crazy: Jag föreslog det eftersom att jag har många favoriter där!!

Liknande trådar

O
  • Låst
Avel jag har funderat över massor av hingstar som jag vill ha till mitt sto. (som ev. ska betäckas nästa år) har funderat på tex. Aerline H...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 496
Senast: Görel
·
S
Avel Jag har funderingar på att betäcka mitt sto till sommaren men är inte så insatt i aveln, vet inte riktigt vilken hingst som vore bäst...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Zuzzi
·
P
Avel Har tänkt betäcka vårat sto, så nu undrar jag vad som skulle passa till stoet som har denna stamtavla...
2
Svar
30
· Visningar
2 814
Senast: poll0i_
·
Avel jag funderar ju fram å tillbaka på vilken hingst jag ska ta till mitt sto. don romantic kom jag fram till att jag gärna skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 650
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka