Förskoletider

@stjarnhimmel småbarnstiden är väldigt häftig tycker jag. Det är kul att se utvecklingen. Jag kan dock tänka mig att det inte enbart är småbarnstiden som innehåller detta. Att se barnet bli vuxen måste ju också vara spännande.

Sen är det ju så att det är nu medan barnen är små som vi lägger grunden för relationen framöver. Nu tror jag att mina barn klarar det ganska bra med sina 8h-dagar. Kanske att mini tycker att sista timmen är lite tung bitvis men efter de tunga dagarna försöker jag att hämta tidigare kommande dag. Detta på bekostnad av mig, jag får ägna timmar som egentligen inte finns till plugget vid andra tillfällen men barnens välmående är också viktigt.

Jag har pratat med förskolläraren idag i ena barnets grupp och huvudet har börjat spinna lite. Jag upplever att mina barn går hyfsat "normala" dagar på förskolan. De går 8 timmar, ibland mindre. Brukar hämta tidigare minst en dag i veckan. De är 2 och 4.

Hur långa dagar går era barn på förskolan och hur gamla är de?

Vi hade 9-15.30-16 hela förskoletiden. Nu i skolan är det 8.30-15-16, fredagar hämtar jag tidigare eftersom jag är föräldraledig och de inte har några särskilda aktiviteter då.
Jag hoppas vi kan ha samma tider för bebis.

Mitt barn är snart 3 år och går 08.30-16 2-3 dagar och 08.30-17 1 dag alltid ledig måndagar. Jag kan och vill egentligen lämna kl 09 men pedagogerna samt barnet föredrar tidigare lämning då det är lugnare då. Jag jobbar bara drygt 60% men en del på helger och då är barnet med sin mormor. Jag föredrar att hämta och lämna senare än "normala" tider då både jag samt barn är morgontrötta och kvällspigga :D

Min fyller snart 4. Han börjar 07.30-08.00 och slutar mellan 14.00 (tidiga dagar) och 16.00 (sena dagar). Oftast hämtar vi 15. Det nuvarande schemat är det längsta som han någonsin har haft.

Men. Jag och barnets pappa har pluggat stora delar av barnets liv. Nu jobbar vi, men ingen av oss jobbar heltid. Och det innebär förstås en annan sorts flexibilitet.

Våra barn går kl 7.45-16, oftast lite kortare på fredagar. Vi jobbar båda heltid och har ca 1 timme resväg till jobbet enkel väg. Det som gör att vi får ihop dagarna är att båda har flextid, kan jobba på distans när vi inte har möten (vilket vi dock har fullbokat varje dag under kontorstid) och jag kan även jobba på tåget till och från jobbet. Men det är ett himla pussel att få ihop det, och när det är vab ska vi inte ens tala om... :cool:

Vi jobbar båda heltid men har god hjälp av våra föräldrar. Jag kan börja senare och min man har lättare att gå tidigt så vi kan trixa och fixa så det blir rätt korta dagar ändå. Däremot märker jag att det är heligt med hämtningstider, vår son är ofta en av de sista kvar men också sista att lämnas. Vi ska lämna 8,30 men sällan vi är i tid :P

Mån och tors 8,30 - 14
de andra dagarna 8,30 -16

Jag har pratat med förskolläraren idag i ena barnets grupp och huvudet har börjat spinna lite. Jag upplever att mina barn går hyfsat "normala" dagar på förskolan. De går 8 timmar, ibland mindre. Brukar hämta tidigare minst en dag i veckan. De är 2 och 4.

Hur långa dagar går era barn på förskolan och hur gamla är de?
Har en som snart är 5 och en som är 2,5. De började förskola 1 oktober. De har lite olika tider då jag jobbar skift men deras pappa jobbar alltid 7-16. De är alltid lediga 1 eller 2 dagar varje vecka. Ibland går de 6.30 till 12, 7-13, 8-13 ja det varierar lit, ibland lämnar jag dem 10.30, 12.30 eller 13 då går de alltid till deras pappa hämtar dem rut 16.30

Har en 4-åring som går 7:15-17. Det är grundschemat, sedan har jag vissa veckodagar när jag har ledigt och är hon hemma. Jobbar jag hemifrån går hon 8:30-15:30. Visst är hon trött när hon varit i förskolan till 17, men hon gillar att vara där och det finns bra möjligheter att gå iväg och lägga sig och vila där om det behövs,

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 399
Senast: enough
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 693
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka