Försenat schema

Crossline

Trådstartare
Jag jobbar i vården där vi har timecare-schema. Vi önskar schema, diffar och sen färdigställs det.

Jag vet att vi har rätt att få schemat 2 veckor innan det börjar, men vad händer om det blir försenat? Kan man bli kompenserad på något sätt?

Nu jobbar jag i en helt annan bransch, men jag tror att vi genom vårt fackliga avtal har rätt att bli kompenserade med en engånssumma.

Jag skulle kolla med kommunal. Det är lite beroende på vad ditt lokala avtal säger. Men det borde ju ligga i AG intresse att ni får scheman i tid.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
814
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 238
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 507
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat