Jag som jobbar med lön vet att det ibland tyvärr blir fel med lönen. Ibland beror det på medarbetaren, ibland på chefen och ibland på de som jobbar med lön. Där jag arbetar kör vi alltid en extra utbetalning nån dag efter ordinarie utbetalning. Och ofta ytterligare en något senare. De flesta brukar vara förstående och tycka det går OK att vänta några dagar med att få det rättat, i andra fall har vi möjligheten att göra en bankinsättning.
Oftast rättas dock felaktigheter till nästa ordinarie utbetalning, just för att det är mer jobb och ökad kostnad för oss att göra många extra utbetalningar. Men om det inte känns bra för den som har fått fel försöker vi såklart lösa det innan.
Hoppas det löser sig att din lön kommer på en extra utbetalning!
Jag vet inte hur stor möjlighet du har att gå och in och kolla lönen innan utbetalning? Vi har ett lönesystem där alla kan gå in och kontrollera sin lön innan lönekörning, och det är bättre att folk är inne och kollar ofta och påtalar om dem ser nått fel så att det hinner rättas till innan löneutbetalning.
Oftast rättas dock felaktigheter till nästa ordinarie utbetalning, just för att det är mer jobb och ökad kostnad för oss att göra många extra utbetalningar. Men om det inte känns bra för den som har fått fel försöker vi såklart lösa det innan.
Hoppas det löser sig att din lön kommer på en extra utbetalning!
Jag vet inte hur stor möjlighet du har att gå och in och kolla lönen innan utbetalning? Vi har ett lönesystem där alla kan gå in och kontrollera sin lön innan lönekörning, och det är bättre att folk är inne och kollar ofta och påtalar om dem ser nått fel så att det hinner rättas till innan löneutbetalning.
Senast ändrad: