Skogstrollet
Trådstartare
Vilken jäkla djungel det är då...
Tydligen finns det tveksamheter till om mitt försäkringsbolag kommer att kunna hjälpa mig med de utökade kostnaderna för Billie nu. Anledning - jag bytte försäkringsbolag när jag köpte Billie som 4,5 månaders valp. Nuvarande bolag har som krav att hunden ska ha varit försäkrad sedan 4 månader. Vid byte frågade jag rakt ut om detta skulle innebära problem för mig om jag bytte till deras bolag och fick svaret att det funkade alldeles utmärkt! (VARFÖR tog jag det inte skriftligt...) Nu måste det tydligen gå igenom en handläggare först för beslut om detta ens skall tas av bolaget vilket i sin tur beror på förra bolagets villkor...
Jag blir galen. Jag har en svindyr extra plus försäkring som jag glatt betalat då jag trodde hunden var säker på den.
HD/AD borde väl räknas som dolt fel? Eller? Med tanke på uppfödarens försäkring. Hur funkar det, vart vänder jag mig då? Direkt till uppfödaren, hennes bolag, mitt bolag...?
*vilse i djungeln*
Tydligen finns det tveksamheter till om mitt försäkringsbolag kommer att kunna hjälpa mig med de utökade kostnaderna för Billie nu. Anledning - jag bytte försäkringsbolag när jag köpte Billie som 4,5 månaders valp. Nuvarande bolag har som krav att hunden ska ha varit försäkrad sedan 4 månader. Vid byte frågade jag rakt ut om detta skulle innebära problem för mig om jag bytte till deras bolag och fick svaret att det funkade alldeles utmärkt! (VARFÖR tog jag det inte skriftligt...) Nu måste det tydligen gå igenom en handläggare först för beslut om detta ens skall tas av bolaget vilket i sin tur beror på förra bolagets villkor...
Jag blir galen. Jag har en svindyr extra plus försäkring som jag glatt betalat då jag trodde hunden var säker på den.
HD/AD borde väl räknas som dolt fel? Eller? Med tanke på uppfödarens försäkring. Hur funkar det, vart vänder jag mig då? Direkt till uppfödaren, hennes bolag, mitt bolag...?
*vilse i djungeln*